Erityispätevyystentit

Moneen erityispätevyysohjelmaan kuuluu tentti. Tentin voi suorittaa neljä kertaa vuodessa Helsingissä, Oulussa tai omalla työpaikalla etätenttinä erikseen sovituin järjestelyin. Seuraavat poikkeukset tenttimiseen alakohtaisesti: Liikennelääketieteen ja päihdelääketieteen tentti järjestetään vain toukokuussa.  Yleissairaalapsykiatrian, palliatiivisen lääketieteen ja lääkealan kuulustelut järjestetään touko- ja marraskuussa.

Suomen Lääkäriliiton erityispätevyysjärjestelmän useimpiin pätevöitymisohjelmiin sisältyvän tentin voi suorittaa neljästi vuodessa (maalis-, touko-, syys- ja marraskuu) järjestettävissa tenttitilaisuuksissa.

Poikkeuksia ovat seulontamammografian, sotilaslääketieteen, kuntoutuksen ja vakuutuslääketieteen kuulustelut, jotka suoritetaan omissa tenttitilaisuuksissa. Kuntoutuksen kuulusteluun sisältyy sekä kirjallinen että suullinen osio.

Seulontamammografian kuulustelupäivistä tiedotetaan Suomen Radiologiyhdistyksen verkkosivuilta löytyvissä jäsenkirjeissä.

Vakuutuslääketieteen erityispätevyystentti järjestetään Suomen Vakuutuslääketieteen yhdistyksen toimesta netin kautta tehtävänä tenttinä. Yhdistys kutsuu kirjalliseen kuulusteluun ja loppukeskusteluun pätevyyden suorittajat, joiden palvelut ovat täyttymässä. Lisätietoja: Kari Mäkelä (etunimi.sukunimi@kela.fi)

Seuraavat poikkeukset alakohtaisesti: Liikennelääketieteen ja päihdelääketieteen tentti järjestetään vain toukokuussa.  Yleissairaalapsykiatrian, palliatiivisen lääketieteen ja lääkealan kuulustelut järjestetään touko- ja marraskuussa.

2020 tenttipäivät

• pe 6.11.2020, ilmoittautuminen viimeistään pe 2.10.2020

2021 tenttipäivät

•     pe 5.3.2021, ilmoittautuminen viimeistään pe 5.2.2021
  •     pe 7.5.2021, ilmoittautuminen viimeistään ti 6.4.2021
  •     pe 10.9.2021, ilmoittautuminen viimeistään pe 6.8.2021
  •     pe 5.11.2021, ilmoittautuminen viimeistään to 30.9.2021

Tentti järjestetään klo 9-15 Lääkäriliiton kokoustiloissa, Mäkelänkatu 2 A, Helsinki. Tentti on mahdollista suorittaa myös Oulussa, Pohjois-Pohjanmaan kesäyliopiston tiloissa, (Torikatu 22 A 2, 2. kerros, 90100 Oulu) tai erikseen sovituin etäjärjestelyin työpaikalla.

Ilmoittautumiset ja tiedustelut: Ulla Anttila, etunimi.sukunimi@laakariliitto.fi, 040 455 2542

Ulla Anttila Koulutusasiantuntija Puh. 09 3930744 ulla.anttila@laakariliitto.fi