Haemme Lääkäriliitolle toiminnanjohtajaa

Nykyisen tehtävänhaltijan eläköityessä keväällä 2022 haemme Suomen Lääkäriliitolle toiminnanjohtajaa.

Johdat Lääkäriliiton toimintaa liiton hallituksen ja valtuuskunnan määrittämien suuntaviivojen mukaisesti tiiviissä yhteistyössä hallituksen kanssa. Keskeinen roolisi on johtaa toimistoamme; vastaat toimialojen ohjauksesta, toiminnan kehittämisestä, henkilöstöstä, viestinnästä, taloudesta ja johtoryhmän työskentelystä. Johdettavanasi on kokenut, innostunut ja ammattitaitoinen henkilökunta. Tuet Lääkäriliiton hallitusta strategisessa päätöksenteossa, suunnittelet ja valmistelet hallituksen antamia toimeksiantoja sekä huolehdit, että päätetyt asiat viedään käytäntöön. Sinulla on kehitys- ja koordinointivastuu lääkärin etiikkaan, kollegiaalisuuteen sekä profession autonomiaan liittyvissä asioissa. Olet Lääkäriliiton keulakuva ja vaikutat aktiivisesti julkisuudessa antaen kasvot toiminnallemme. Sinulla on merkittävä rooli vaikuttamistyössä. Vastaat myös kansainvälisen toimintamme kehittämisestä ja koordinoinnista.

Edellytämme, että olet laillistettu lääkäri ja että sinulla on hyvää perusosaamista Lääkäriliiton keskeisiltä toiminta-alueilta. Kokemus tuloksellisesta organisaation johtamisesta ja muutoksien aikaansaamisesta on perusedellytys tehtävässä onnistumiselle. Arvostamme kokemusta ja näkemystä terveyspolitiikasta sekä eri lääkäriryhmien edunvalvonnan tuntemusta. Sinulla on innostusta ja kiinnostusta vaikuttamistoimintaan. Odotamme hyviä viestintä- ja esiintymistaitoja sekä tehtävän edellyttämää kielitaitoa.

Tarjoamme monipuolisen ja haastavan tehtäväkentän vakaassa sekä arvostetussa organisaatiossa. Pääset tutustumaan näköalapaikalta suomalaiseen terveydenhuoltoon ja osallistumaan sen pitkäjänteiseen kehittämiseen. Vahvan asiantuntijaorganisaatiomme tuella sinulla on mahdollisuus menestyä ja kehittyä järjestökentän ammattilaisena akateemisessa ympäristössä.

Lisätietoja tehtävästä antavat

Lääkäriliiton hallituksen puheenjohtaja Tuula Rajaniemi, puh. 040 542 7211 sekä
Arespartnersin konsultti Tapio Tervomaa, puh. 0400 709 532.
Luottamukselliset soittopyynnöt välittää Nina Kuusinen, p. 044 275 4654.

Jätä hakemuksesi, ansioluettelosi ja palkkatoivomuksesi Arespartnersin sivuilla 30.8.2021 mennessä.

Lue pdf-ilmoitus tästä.