Neuvotteluja käydään tiiviisti

Kuluvan viikon aikana on kokoonnuttu useilla eri neuvottelukokoonpanoilla, ja neuvotteluja jatketaan päivittäin. Lääkärisopimus (LS) on voimassa 28.2.2022 saakka.

Kunta-alan pääryhmä oli koolla keskiviikkona 24.2. Asialistalla oli sopimusraami ja palkkaohjelma. Myös palkkaharmonisaatio nousi keskusteluun. Lisäksi keskusteltiin kuntien ja hyvinvointialueiden yhteisestä, uudesta pääsopimuksesta vuoden 2020 tehdyn aiesopimuksen mukaisesti, sekä luottamusmiesjärjestelmästä. Seuraava neuvottelutapaaminen on perjantaina klo 10.

Lääkärisopimuksen pääryhmässä käsiteltiin keskiviikkona rahanjakoon liittyviä kysymyksiä ja säännöllisen työajan sijoittamista. Työaikatyöryhmässä on edelleen keskitytty vuorokausi- ja viikkolepomääräysten sisältöön. Se jatkaa neuvotteluja tänään torstaina 24.2. ja LS pääryhmä kokoontuu seuraavaksi perjantaina 25.2.

Myös viikonlopuksi on sovittu kokouksia kaikille neuvotteluryhmille.

Tietoa Lääkärisopimuksesta on koottu Lääkäriliiton verkkosivuille: www.laakariliitto.fi/laakarisopimus

Uutisoimme neuvottelujen kulusta verkkosivuilla ja jäsenuutiskirjeissä.

Lääkäriliitto on avannut osoitteessa keskustelu.laakariliitto.fi jäsenille tarkoitetun keskustelualustan, jossa on mahdollisuus käydä keskustelua ja esittää kysymyksiä Lääkäriliiton toimistolle neuvotteluihin liittyvistä asioista.

Seuraa meitä myös somessa @Laakariliitto, #Lääkärisopimus2022 ja #neuvotellen2022.