Lääkäriliiton laatupalkinto

Koulutusasiantuntija
hyyn.naggvyn@ynnxnevyvvggb.sv

Toiminnot

Lääkäriliiton laatupalkinto 2019 on haussa su 26.5.2019 asti.  Erityisesti arvioinnissa kiinnitetään huomiota hankkeen tuloksellisuuteen.

Onko organisaatiosi palvelua tai toimintaa kehitetty tuloksellisesti tai innovatiivisesti?

Suomen Lääkäriliiton laatupalkinto 2019

tuloksekkaasta toiminnan kehittämisestä julistetaan haettavaksi 21. kerran

Laatupalkinto myönnetään lääkäriryhmälle, lääkärin johtamalle moniammatilliselle ryhmälle tai yksittäiselle lääkärille. Perusteluissa tulee tuoda esiin toiminnan kehittäminen, josta on osoitettuja tuloksia terveydenhuollon toimivuudelle ja potilaiden hoitamiselle.

Laatupalkinnon kokonaissuuruus on enintään 12 000 € ja se jaetaan kannustuksena yhdelle taholle. Ehdotuksen laatupalkinnon saajasta/saajista voi tehdä toiminnasta vastaava lääkäri/lääkäriryhmä itse tai palkintoa voi ehdottaa toiselle taholle.

Palkittavan valinta on kaksivaiheinen. Hakemukset tulee toimittaa toukokuun lopulla, jonka jälkeen hakemukset arvioi Lääkäriliiton laatuneuvosto. Parhaat hakemukset valitaan Lääkäri 2020 -tapahtumassa pidettävään loppukilpailuun, jossa laatupalkinnon myöntämisestä päättää Lääkäriliiton laatuneuvosto. Laatuneuvostossa ovat Lääkäriliiton lisäksi edustettuina Suomalainen Lääkäriseura Duodecim, Finska Läkaresällskapet ja Lääkäripalveluyritykset ry.

Lääkäriliiton laatuneuvosto pyytää ehdotuksia/hakemuksia laatupalkinnon saajiksi perusteluineen erillisellä hakulomakkeella.

Hakemuksessa pyydetään seuraavia tietoja:

1. Kuvaa vanha ja kehitetty toimintatapa.

2. Luettele 5-10 tärkeintä vaikuttavuus- ja laatuindikaattoria, joilla toimintaa ja muutosta systemaattisesti seurataan. Sisällytä mukaan myös potilastyytyväisyys ja henkilöstön hyvinvointi.

3. Kuvaa toiminnan kehittyminen ja arviointi kohdan 2 indikaattoreilla. Anna esimerkkejä laaturaportoinnista. Mikäli mahdollista, vertaa tuloksia myös muihin yksiköihin. Kuvaa miten tulokset käsitellään henkilökunnan kanssa ja kerrotaan potilaille.

4. Onko toimintatapaa hyödynnetty myös muualla? Missä ja miten?

Hakemuksen tulee noudattaa annettua otsikointia. Erityisesti arvioinnissa kiinnitetään huomiota hankkeen tuloksellisuuteen. Hakemukseen ei liitteitä, tiedoksi mahdolliset nettisivut, julkaisut ym.

Hakemukset Lääkäriliiton laatupalkinnon saajiksi pyydetään toimittamaan viimeistään su 26.5.2019 osoitteeseen: ulla.anttila@laakariliitto.fi

Tiedustelut: Lääkäriliiton laatuneuvoston sihteeri Ulla Anttila, ulla.anttila@laakariliitto.fi, 040 455 2542

Suomen Lääkäriliiton laatupalkinnot ja kunniamaininnat 2010–2018

2018