Lääkäriliitto jälleen Helsinki Priden yhteisökumppani

Ilmoittaudu 1.7. Helsingissä järjestettävään Pride-kulkueeseen.

Lääkäriliitto on jälleen tänä vuonna Helsinki Priden, Suomen suurimman ihmisoikeus- ja kulttuuritapahtuman virallinen yhteisökumppani. Osallistumisellamme viestimme avoimesti tavoitteestamme toimia seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien edistämiseksi. Tasa-arvoinen, oikeudenmukainen ja syrjimätön kohtelu on jokaisen potilaan oikeus.

Pride-faktat

• Pride-kuukautta vietetään koko kesäkuun ajan, ja varsinaista Pride-viikkoa 26.6.–2.7.
  • Pride Housena toimii Hotel Klaus K, jossa järjestetään Pride-viikon ajan monipuolista ohjelmaa.
  • Tapahtuma huipentuu kulkueeseen ja Puistojuhlaan lauantaina 1.7.
  • Lääkäriliitolla on kulkueessa oma nimetty blokki, johon liiton jäsenet voivat ilmoittautua.
  • Prideteema näkyy lisäksi liiton sosiaalisen median kanavissa sekä Lääkärilehdessä.
  •  Lääkäritalolla Helsingissä on sateenkaariliputus Pride-viikon ajan.

Helsinki Pride -tapahtuman teemana on tänä vuonna Joy and Riot – Riemu ja kapina. Helsinki Pride -yhteisö kuvaa teemaa seuraavasti:

Riemu tuo esiin iloa ja ylpeyttä sateenkaari-identiteetistämme ja yhteisömme moninaisuudesta. Riemu toimii ylpeyden tavoin vastavoimana vihalle, epäoikeudenmukaisuudelle ja kaikelle syrjinnälle – myös sisäistetylle. Kapina kuvastaa oikeuttamme olla olemassa tehden samalla kunniaa Pride-liikkeen historialle ja sen juurille.

Toivo aiheeseen liittyviä sisältöjä

Millaisista LHBTIQ+ -aiheista sinä toivoisit Lääkäriliiton viestivän Lääkärilehdessä ja muissa liiton kanavissa? Lähetä sisältövinkkisi osoitteeseen viestinta@laakariliitto.fi.

Ilmoittautuminen kulkueeseen

Pride-kulkue järjestetään Helsingissä lauantaina 1.7. Kulkueen aikataulusta tiedotetaan myöhemmin, mutta viime vuonna kulkue lähti Senaatintorilta klo 12. Liitolla tulee olemaan kulkueessa oma kumppaniblokki, johon kutsumme nyt mukaan Lääkäriliiton jäseniä. Kutsu on avec.

Kumppaniblokkiin mahtuu enintään 50 henkilöä. Mikäli ilmoittautuneita tulee enemmän, voimme mahdollisuuksien mukaan muodostaa kulkueeseen toisen ryhmän nimettyjen blokkien jälkeen. Nimettyjen kumppaniblokkien jälkeen kaikki ovat tervetulleita liittymän kulkueeseen.

Pyydämme kaikkia Lääkäriliiton blokkiin tulevia pukeutumaan valkoiseen paitaan. Valkoinen paitsi kuvastaa lääkäriyttä myös yhdistää meidät yhtenäiseksi ryhmäksi kulkueessa. Lääkäriliitolla on yksi suuri banderolli, ja jaamme osallistujille myös pientä Pride-rekvisiittaa. Lääkäriliiton edustajat tulevat olemaan Senaatintorilla vastaanottamassa jäseniä.

Ilmoittaudu mukaan alla olevasta linkistä 29.6. mennessä (kirjautuminen Fimnet-tunnuksilla). Lähetämme tarkempia ohjeita ilmoittautuneille lähempänä tapahtumaa. Esteen sattuessa muistathan peruuttaa osallistumisesi lähettämällä meille viestin osoitteeseen viestinta@laakariliitto.fi.

Ilmoittaudu tästä