Tutustu uudistettuihin verkkosivuihimme

Lääkäriliiton verkkosivujen ulkoasu ja rakenne on uudistettu. Myös iso osa sisällöistä on uutta. Tietojen ja palveluiden löydettävyyteen ja hakutoimintoihin on kiinnitetty erityistä huomiota.

Tavoitteena on palvella entistä paremmin jäsentä. Haluamme kertoa entistä selkeämmin, mitä teemme, millaista toimintaa tarjoamme ja millaisissa asioissa liittoon kannattaa ottaa yhteyttä. Liiton toimiston ja toimielinten yhteystiedot löytyvät yhdestä paikasta ja jokaisen artikkelin yhteydestä löytyvät yhteystiedot asiantuntijalle. Sivuilta voi antaa myös suoraan palautetta asiasta vastaavalle henkilölle.

Sivut on rakennettu avoimuuden periaatteella. Erillistä jäsensivustoa ei enää ole. Sivut avattuaan kannattaa kuitenkin kirjautua heti sisään sivujen yläreunasta (FiMnet-tunnuksella), sillä osa sivuista ja palveluista, kuten Palkkatohtori, liiton oppaat ja tietyt tilastot ovat edelleen avoimia vain jäsenille. Kirjautumisen jälkeen aukeaa Oma profiili, josta löytyy hyödyllisiä linkkejä ja ilmoituksia ajankohtaisista asioista.

Uutena palveluna sivuilta löytyy Usein kysyttyä, jonne olemme koonneet vastauksia kysymyksiin, joita lääkärit kysyvät usein lakimiehiltämme ja muilta asiantuntijoiltamme. Vastauksista saa apua muun muassa moniin työoikeudellisiin pulmiin sekä osaamisen kehittämistä ja Lääkäriliiton jäsenyyttä koskeviin asioihin.

Sivujen ajankohtaisuuteen on panostettu. Ajankohtaismateriaali löytyy Uutiset ja kannanotot -osiosta, jossa kerrotaan Lääkäriliiton terveyspoliittisista näkemyksistä niin jäsenille kuin sidosryhmille. Osiosta löytyvät mm. uutiset, liiton antamat lausunnot sekä linjauksia ajankohtaisista terveyspoliittisista asioista.

Sisällöntuotanto on hajautettu eri toimialoille, ja sisällöstä vastaavat Lääkäriliiton asiantuntijat. Viestintä vastaa sivujen kokonaisuudesta, uutisista ja ajankohtaisuudesta.

Sivut on tehty yhteistyössä ulkoasun ja käyttöliittymän suunnitelleen Franticin ja teknisestä toteutuksesta vastanneen Developer’s Helsingin kanssa.

Nyt julkaistut sivut ovat pohja jatkokehitykselle. Olemme luoneet alustan, joka mahdollistaa jatkossa esimerkiksi sisällön kohdistamisen entistä paremmin jäsenryhmittäin.  Seuraavaksi kehitämme erityisesti asiointipalveluita, jotta jäsenen on mahdollisimman kätevä asioida liiton kanssa.

Otamme mielellämme vastaan palautetta sivuista jatkokehitystä varten. Palaute löytää varmimmin oikeaan osoitteeseen, kun kirjoitat sen verkkosivujen kautta www.laakariliitto.fi/palaute/

Jos olet unohtanut FiMnet-tunnuksesi tai salasanasi, tilaa se täältä.

Lisätietoja: Varatoiminnanjohtaja Hannu Halila, puh. 0500 459955