Suomen Lääkäriliiton palveluissa Elisan tietoliikenneviasta aiheutunut katkos 3.2.2012

Lääkäriliiton tietoliikenneyhteyksissä havaittiin katkos aamulla kahdeksan aikaan. Vika paikallistettiin ja raportoitiin Elisalle välittömästi ongelman rajaamisen jälkeen.

Katkoksesta aiheutui merkittävää haittaa kaikille Suomen Lääkäriliiton internetpalveluille. FiMnet-sähköpostipalvelut saatiin palautettua hieman ennen kello kymmentä. Muu Lääkäriliittoon suuntautunut sähköpostiliikenne, www-sivut (laakariliitto.fi, fimnet.fi ja laakarilehti.fi) sekä muut palvelut olivat nurin klo 13:35 asti.

Sähköpostien liikkumisessa liittoon ja liitosta pois päin on tästä johtuen viiveitä lähimmän vuorokauden aikana. Viestejä ei ole kadonnut eikä katkoksesta aiheutunut tietoturvauhkia.

Tilanne on nyt palautunut ennalleen ja palvelut toimivat normaalisti.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta vaivaa.