Lääkäriliitto uudistui ilmeeltään

Lääkäriliitolla on uusi yhteisötunnus ja graafinen ilme. Vanhasta ilmeestä on säilytetty käärme- ja sauvasymbolit, jotka muistuttavat lääketieteen ikiaikaisista perinteistä. Tunnuksen tyylitelty vihreä väri on peräisin lääkärin tohtorinhatusta. Se kuvaa oppineisuuden hyveitä ja tohtorin vapautta harjoittaa tiedettä. Valkoinen on puhtauden ja kumppanuuden väri.

Yhteisötunnus kokoaa yhteen lähes kaikki suomalaislääkärit. Se kuvastaa uudistumista, uutta strategiaa ja liikettä - yhteistyötä jäsenten äänellä ja kokemuksella niin jäsenten itsensä, potilaiden kuin keskeisten sidosryhmienkin hyödyksi.

Liiton ilmeen uudistuksen yhteydessä myös Lääkärilehden ja Fennomed Oy:n eli koulutus- ja it-yhtiön liikemerkit ovat uudistuneet liiton symboliikan mukaan. Lääkärilehden pääväri on sininen, ilmoitustilaa myyvän Lääkäri Mediat Oy:n väri on turkoosi. Fennomed tunnetaan jatkossa nimellä Lääkärikompassi ja sen pääväri on keltainen.

Lääkäriliiton, Lääkärikompassin ja Lääkäri Mediat Oy:n sähköpostiosoitteet ovat muotoa: etunimi.sukunimi(at)laakariliitto.fi. Lääkärilehden sähköpostiosoite on: etunimi.sukunimi(at)laakarilehti.fi.

Yhteisötunnukset ja graafisen ilmeen on suunnitellut AD Esko Heikkinen Viestintätoimisto Pohjoisrannasta.

Lisätietoja: varatoiminnanjohtaja Hannu Halila, puh. 0500 459 955