Työttömyyskassan jäsenmaksun laskutus muuttuu – liiton jäsenmaksu alenee

Lääkärien työttömyyskassa yhdistyy vuoden 2022 alussa Lakimiesten työttömyyskassan kanssa ja alkaa periä jäsenmaksunsa itse. Lääkäriliiton jäsenmaksu laskee ensi vuonna 484 euroon.

Työttömyyskassan jäsenmaksun laskutuskäytäntö muuttuu 1.1.2022 alkaen niiden henkilöiden osalta, jotka kassajäsenyyden lisäksi ovat myös Lääkäriliiton jäseniä. Vuodesta 2022 alkaen kaikki jäsenet tulevat saamaan kassan jäsenmaksua koskevan laskun suoraan työttömyyskassasta. Maksu ei ensi vuonna kulje enää Lääkäriliiton kautta. Vuonna 2022 työttömyyskassan jäsenmaksun suuruus on 30 euroa.

Lakimiesten työttömyyskassa ja Lääkärien työttömyyskassa yhdistyvät yhdeksi kassaksi 1.1.2022. Uusi yhteinen kassa toimii nimellä Lakimiesten ja Lääkärien työttömyyskassa (LL-kassa).

Lääkäriliiton jäsenmaksu vuonna 2022 laskee 528 eurosta 484 euroon. Jäsenmaksujen alennusperusteet säilyvät ennallaan.