Niina Koivuviita jatkaa Lääkäriliiton puheenjohtajana

Lääkäriliiton valtuuskunta oli koolla Lääkäritalossa Helsingissä 8.–9.12.2022. Kokouksessa valittiin liitolle puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja vuodeksi 2023 sekä hallituksen jäsenet erovuoroisten tilalle toimikaudeksi 2023–2024.

Lääkäriliiton hallituksen puheenjohtajaksi valittiin sisätautien ja nefrologian erikoislääkäri Niina Koivuviita, joka jatkaa tehtävässä toista vuotta. Päätyökseen
Koivuviita on arviointiylilääkäri Turun yliopistollisessa keskussairaalassa.

Hallituksen varapuheenjohtajiksi valittiin Jaana Puhakka ja Marie Måsabacka. Puhakka jatkaa tehtävässä ja Måsabacka tulee Pirkka Pekkarisen tilalle.

Hallituksen jäsenistä erovuoroisia olivat Hannele HeineMarie Måsabacka ja Johanna Salmio. Heine ja Salmio valittiin uudelleen ja uudeksi jäseneksi valittiin Maaret Laakso. Nuorten Lääkäreiden Yhdistystä edustava Laakso on anestesiologi Oulusta. Hallituksen jäsenen kausi on kaksivuotinen.