Lääkäriliiton ja työttömyyskassan jäsenmaksu laskutetaan erikseen

Jäsenmaksujen laskutuskäytäntö muuttui tänä vuonna, eikä työttömyyskassan jäsenmaksu kulje enää Lääkäriliiton kautta.

Työttömyyskassan ja Lääkäriliiton jäsenmaksut laskutetaan tästä vuodesta alkaen erikseen. Työttömyyskassan jäsenmaksu on vuonna 2022 30 euroa ja Lääkäriliiton jäsenmaksu laski 528 eurosta 484 euroon. Jäsenmaksujen alennusperusteet säilyvät ennallaan.

Lääkärien työttömyyskassa ja Lakimiesten työttömyyskassa yhdistyivät vuoden alusta yhdeksi kassaksi. Yhteinen kassa toimii nimellä Lakimiesten ja Lääkärien työttömyyskassa (LL-kassa), entinen Lääkärien työttömyyskassa.

Lääkärien työttömyyskassan jäsenet ovat siirtyneet automaattisesti LL-kassan jäseneksi.

Kassaan liittyminen on helppoa

Liittymällä Lakimiesten ja Lääkärien työttömyyskassaan varmistat taloudellisen turvan työttömyyden ja vuorotteluvapaan ajalle.

Kassaan tulee liittyä itse. Jäsenyyttä haetaan kirjallisesti täyttämällä sähköinen jäsenhakemus LL-kassan verkkosivuilla. Jäsenhakemus kannattaa lähettää kassaan heti työ- tai virkasuhteen alkaessa, sillä jäsenyys ei voi alkaa takautuvasti.

Jos olet siirtymässä eläkkeelle, ei riitä, että ilmoitat Lääkäriliittoon eläkkeelle siirtymisestä. Työttömyyskassan jäsenyydestä tulee erota kirjallisesti, ja kätevimmin se käy eAsioinnin kautta.

Lue lisää Lääkäriliiton ja LL-kassan jäsenmaksuista

LL-kassa - Lakimiesten ja Lääkärien työttömyyskassa