Lauri Korkeaojasta Lääkäriliiton viestintäjohtaja

Lääkäriliiton viestintäjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on valittu valtiotieteiden maisteri Lauri Korkeaoja, 45. Hän aloittaa 1.1.2022.

Korkeaoja on viimeksi työskennellyt Terveystalo Oyj:n yhteiskuntasuhdejohtajana.

"Olen tehnyt työurani soten, viestinnän ja yhteiskuntavaikuttamisen parissa niin järjestöissä, valtiolla kuin yrityksissä. Jokaisessa aikaisemmassa tehtävässäni olen ollut kiinteästi mukana sote-uudistuksen valmistelussa. Viime kädessä toimivan terveydenhuollon ratkaisevat työntekijät, eivät rakenteet, ja tässä ovat lääkärit etunenässä. Olen ylpeä, että saan mahdollisuuden tuoda heidän ääntään paremmin esiin", Lauri Korkeaoja sanoo.

”Olemme erittäin iloisia siitä, että Lauri liittyy joukkoomme. Hänen osaamistaan tarvitaan erityisen paljon nyt, kun sosiaali- ja terveysalalla on käynnissä suuria lääkärien työympäristöön ja -olosuhteisiin vaikuttavia muutoksia”, Lääkäriliiton puheenjohtaja Tuula Rajaniemi sanoo.

Korkeaoja on työskennellyt aiemmin mm. Suomen ylioppilaskuntien liitossa, ministerin erityisavustajana ja Attendon viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajana.

Korkeaojan perheeseen kuuluu avovaimo, kaksi omaa ja kaksi bonuslasta sekä sekarotuinen koira.

Harrastuksikseen Korkeaoja kertoo musiikin, kirjallisuuden, metsäretkeilyn ja yhteiskunnallisen keskustelun niin kasvokkain kuin virtuaalimaailmassa.

Lisätietoja:

Tuula Rajaniemi, Lääkäriliiton puheenjohtaja, puh. 040 542 7211, tuula.rajaniemi@laakariliitto.fi
Lauri Korkeaoja puh. 044 0788282