Kollega-palvelu

Kollega-palvelu on tietoturvallinen ja tehokas alusta lääkärien väliseen konsultointiin ja ammatilliseen keskusteluun. Lääkäriliiton jäsenenä voit ladata palvelun älypuhelimeen tai tablettiin, tai käyttää palvelua selaimella. Kollega-palvelun mobiiliversio sisältää myös Lääkäriliiton sähköisen jäsenkortin ja Lääkärilehden viimeisimmät sisällöt.

Kollega-palvelussa lääkärit voivat konsultoida kollegoitaan erilaisissa työtilanteissa ja käydä ammatillista keskustelua eri alojen asiantuntijoiden kanssa. Palveluun on rekisteröitynyt jo yli 10 000 lääkäriä ja uusia konsultaatioita avataan yli 25 päivittäin.

Palvelun konsultaatiot on kategorisoitu lääketieteellisen sisällön perusteella. Myös aiempia konsultaatioita on helppo tutkia palvelun mobiiliversiosta löytyvän sana- ja aihealuehaun avulla. Myös ajankohtaiset aiheet, kuten koronaviruspotilaiden hoito, ovat keskeinen osa palvelun keskustelusisältöä. Kollega-palvelun kautta voit tarvittaessa konsultoida myös hammaslääkäreitä, joilla on käytössään oma Hammaskollega-palvelunsa.

Konsultaatioita voi lisätä myös nimettömänä, mutta vastaukset kirjoitetaan aina omalla nimellä. Palvelun sisältöä moderoivat lääkärit, joiden tehtävänä on varmistaa, että palvelun keskustelukulttuuri pysyy kollegiaalisena ja ystävällisenä. Ylläpito huolehtii myös, ettei potilaista päädy missään tilanteessa yksilöiviä tietoja konsultaatioihin. Palvelun käyttäjätietojen käsittely noudattaa EU:n tietosuoja-asetusta.

Kollega-mobiilisovellus sisältää myös Lääkäriliiton sähköisen jäsenkortin sekä Lääkärilehden viimeisimmät sisällöt. Palvelun mobiiliversio on ladattavissa iOS- ja Android-laitteille sovelluskaupoista. Muilla laitteilla palvelua voi käyttää selaimella osoitteessa www.konsultoikollegaa.fi.

Tutustu Kollega-palveluun.