Jäsenkortti ja Kollega-sovellus

Lääkäriliiton jäsenenä voit ladata älypuhelimeen tai tablettiin mobiilisovelluksen, joka sisältää jäsenkortin, Lääkärilehden ja konsultointipalvelu Kollegan. Perinteinen muovinen jäsenkortti on edelleen olemassa sovelluksen rinnalla.

Päivitä tietosi

Voit hallinnoida korttitilauksiasi alla olevalla lomakkeella. Jäsenkortit toimitetaan jäsenrekisteriin tallennettujen matkapuhelin- ja postitusosoitetietojen perusteella. Tarkistathan jäsentietosi tilauksen yhteydessä.

Sähköinen jäsenkortti on nyt Kollega-sovellus

Vuoden 2019 sähköisen jäsenkortin latauslinkki lähetettiin tiistaina 8.1.2019. Kyseessä on Lääkäriliiton lanseeraama uusi mobiilisovellus, joka korvaa vanhan sähköisen jäsenkortin. Sovelluksessa on julkaisuvaiheessa kolme ominaisuutta:

• Jäsenkortti
  • Lääkärilehti
  • Kollega.

Lääkäri voi itse valita, mitä ominaisuuksia haluaa käyttää. Sovellus aukeaa siihen kohtaan, missä se edellisellä kerralla suljettiin. Tietosuoja on varmistettu Fimnet-kirjautumisella ja kaikki käyttäjät ovat liiton jäsenenä olevia lääkäreitä. Fimnet-kirjautuminen tehdään vain ensimmäisellä kerralla. Seuraavilla kerroilla sitä käytetään samaan tapaan kuin muitakin sovelluksia eli klikkaamalla kuvaketta (ikonia), jossa on Kollegan logo. Sovelluksen voi asentaa myös ilman tekstiviestiä sovelluskaupasta (AppStore ja GooglePlay) ja se toimii iPhone ja Android-puhelimissa. Sovelluksen tuottaa Panacea CG ja Lääkäriliitto on siinä omistajana. Sovelluksen voi asentaa aina uudelleen puhelimen vaihtuessa.

Kollegaa voi käyttää myös selaimella osoitteessa www.konsultoikollegaa.fi

Sähköinen jäsenkortti löytyy sovelluksen profiilista. Tiedot ovat samat kuin ennenkin eli lääkärin nimi, jäsennumero, Fimnet-tunnus ja tiedot erikoisaloista suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Jäsenkortti on voimassa jatkuvasti niin kauan kuin jäsenyyskin.

Kollega edistää vuorovaikutteista konsultointia ja ammatillista keskustelua eri alojen asiantuntijoiden kanssa. Kollegan avulla lääkärit voivat konsultoida toisiaan helposti ja nopeasti. Anonyymi konsultointi on mahdollista ja useat lääkärit moderoivat palvelua. Lääkärilehden uusi mobiiliversio tukee konsultointia ja kulkee kätevästi sovelluksen mukana kaikkialle.

Sovellusta kehitetään lääkäreiltä saadun palautteen perusteella. Palautetta voi lähettää laakariliitto@laakariliitto.fi osoitteeseen.

Muovinen jäsenkortti

Perinteinen muovinen jäsenkortti lähetetään automaattisesti kaikille sen tilanneille tammikuun aikana. Uudet tilaukset postitetaan noin kahden viikon kuluttua. Muovisen jäsenkortin kääntöpuolella on erikoisalatiedot suomeksi (tai ruotsiksi) ja englanniksi. Muovista jäsenkorttia ei tarvitse erikseen tilata, mikäli on saanut sen edellisenä vuonna ja se on voimassa helmikuun 2020 loppuun.

Et ole kirjautunut sisään.