Valtuuskunnan vaali 2018

Lääkäriliiton korkein päättävä elin, 60-jäseninen valtuuskunta, valitaan 21.9. – 26.10.2018. Vaali toteutetaan posti- ja sähköisen vaalin yhdistelmänä. Äänioikeutettuja ja vaalikelpoisia ovat kaikki viimeistään 31. toukokuuta 2018 jäseneksi liittyneet.

Tältä sivulta löydät ohjeet ja lomakkeet ehdokkaaksi asettumiseen sekä vaaliliiton tai –renkaan perustamiseen. Vaaliopas ja lomakkeet ilmestyvät myös Lääkärilehden liitteenä 25.5.2018. Ehdokaslistat sekä vaaliliittoja ja -renkaita koskevat asiakirjat on toimitettava vaalilautakunnalle viimeistään 24.8.2018 klo 15.30.

Verkkosivulle tulee myöhemmin myös ehdokasluettelo ja vaalikone.

Vaalifaktat

• Ehdokkaita, vaaliliittoja ja vaalirenkaita koskevat asiakirjat on toimitettava liiton toimistoon viimeistään 24.8.2018 klo 15.30.
  • Ehdokasluettelo julkaistaan Suomen Lääkärilehden numerossa 38, joka ilmestyy 21.9.2018
  • Äänestysaika on 21.9.2018 klo 9.00 - 26.10.2018 klo 16.00.
  • Toimiston osoite on Mäkelänkatu 2, 6.krs., 00500 Helsinki (PL 49, 00501 Helsinki).
  • Vaalin tuloksesta tiedotetaan liiton kotisivuilla ja Suomen Lääkärilehden numerossa 46, joka ilmestyy 16.11.2018.

Valtuuskunnan vaaliopas 2018 (pdf)

Vaalirenkaat saavat ilmaista tilaa Lääkärilehdessä

Kukin liiton valtuuskunnan vaaleihin 2018 osallistuva vaalirengas saa 21.9. ilmestyvään Lääkärilehteen (38/2018) yhden sivun jokaista alkavaa 16 ehdokasta kohti. Vaalirengas saa käyttää tilan haluamallaan tavalla esimerkiksi toimintansa tai ohjelmansa esittelyyn, mutta tähän ilmaiseen ilmoitustilaan ei voida painaa ehdokasluetteloa eikä tilaa voi käyttää yksittäisten ehdokkaiden esittelyyn.

Lehti toivoo täysin valmista aineistoa. Ilmoitusvaraukset on tehtävä viimeistään 10.9. Riitta Haapaselle (riitta.haapanen@laakariliitto.fi) ja aineisto toimitetaan suoraan reproon (silja.levonen@punamusta.com), jossa sen on oltava 12.9. Tarkempia tietoja sivukoosta ym. on mediakortissa (www.laakarilehti.fi > Ota yhteyttä > Ilmoittajalle). Edellä kuvatun ilmaisen ilmoitustilan lisäksi vaalijärjestöt ja -renkaat saavat alennusta ostamistaan ilmoituksista sekä uutiskirjeen bannereista. Lisätiedot hinnoittelusta riitta.haapanen@laakariliitto.fi .

Lomakkeet:

Ilmoitus ehdokkaaksi asettumisesta (pdf)

Sopimus vaaliliiton perustamisesta (pdf)

Sopimus vaalirenkaan perustamisesta (pdf)