Toimittajille

Viestintäpäällikkö
cnhyvvan.chyxxvara@ynnxnevyvvggb.sv

Toiminnot

Tarjoamme käyttöönne Asiantuntijat-luettelon lääketieteen ja terveydenhuollon suomalaisista huippuasiantuntijoista, Lääkärilehden artikkelitietokannan sekä kuvapankin. Kirjautumiseen tarvittavan Fimnet-tunnuksen voit tilata osoitteesta pauliina.pulkkinen@laakariliitto.fi . Tunuskirje tulee postissa noin viikossa.

Pikalinkit

• Asiantuntijalääkärit

Lääkäriliiton ylläpitämästä Asiantuntijat-luettelosta löydät lääketieteen ja terveydenhuollon huippuasiantuntijoita Suomessa.

• Lääkäriliiton kuvapankki

Lääkäriliiton toimittajille suunnatussa kuvapankissa on kuvia mm. henkilökunnasta, seminaareista, Lääkäripäivistä ja lääketieteellisiä kuvituskuvia. Kirjautumiseen tarvitset Fimnet-tunnusta.

• Lääkärilehden arkisto

Tietokannasta voit hakea Lääkärilehden artikkelit vuodesta 1992 lähtien.

• Lausunnot ja kannanotot

Tälle sivulle on koottu Lääkäriliiton lausuntoja viranomaisille ja muille yhteistyötahoille. Sivulta löytyvät myös liiton kannanotot.

• Termit ja käännökset

Kansainvälinen liikkuvuus on kasvattanut tarvetta lääkärin työhön liittyvien termien käännöksistä. Tälle sivulle on koottu erikoisalojen käännökset ruotsiksi ja englanniksi sekä Lääkäriliiton työryhmän tekemä luettelo lääkärin virkanimekkeistä.

• Lääkäriliiton arvot ja tehtävät

Yhdistämme lääkärit ammattikuntana ja kehitämme sekä ylläpidämme lääkärien yhteisiä ammatillisia arvoja. Arvoilla on vankka historiallinen, kansainvälisesti hyväksytty pohja. Lääkärin perusarvot ovat samalla Lääkäriliiton perusarvoja.

• Lääkärien ja toimittajien tiedotussuositus

Tiedotussuosituksen tarkoituksena on sopia tiedottamisen pelisäännöistä journalistien ja lääkärien kesken eri tilanteissa. Suosituksen ovat hyväksyneet Suomen Lääkäriliitto ja Suomen Journalistiliitto.