Yksityiset terveydenhuollon palvelujen tuottajat ja itsenäiset ammatinharjoittajat liittyvät Kanta-palveluihin rekisteritietojen avulla

Yksityisen terveydenhuollon palvelujen tuottajat ja itsenäiset ammatinharjoittajat (IAH) liitetään Kanta-palveluihin THL:n ylläpitämän koodistopalvelun rekisteritietojen avulla. Koodistopalvelu saa tiedot Valveri-rekisteristä. Kanta-palveluihin liittyminen mahdollistaa osaltaan sähköisen lääkemääräyksen ja potilastiedon arkiston käyttöönoton.

Itsenäisten ammatinharjoittajien tiedot siirretään Valveri-rekisteristä koodistopalvelun IAH-rekisteriin. Jos Valveriin rekisteröidyt tiedot muuttuvat, itsenäisen ammatinharjoittaja ottaa yhteyttä omaan aluehallintovirastoon.

Palvelujen tuottajien tiedot siirretään Valveri-rekisteristä koodistopalvelun SOTE-organisaatiorekisteriin. Jos Valveriin rekisteröidyt tiedot muuttuvat, palvelujen tuottaja ottaa yhteyttä luvan myöntäneeseen viranomaiseen.

Tarkempia tietoja Valveri-rekisteristä, Kanta-palveluihin liittymisestä ja rekisteritietojen päivittämisestä