Uusi verkkotoiminto jäsenille koekäyttöön – supernavigaatio tuo palvelut yhteen

Lääkäriliiton verkkopalveluihin on ilmestynyt koekäyttöön liiton jäsenille suunnattu uusi ominaisuus. Supernavigaatio tuo verkkopalvelut nyt helposti jokaisen kännykkään yhteen näkymään. Kokemuksia käyttäjiltä kerätään lokakuun loppuun asti palvelun kehittämiseksi.

Lääkäriliiton työryhmä on yhdessä palvelumuotoilun asiantuntijan kanssa toteuttanut verkkoon supernavigaatio-toiminnon, joka on suunniteltu yhdessä lääkäreiden kanssa. Tulevaisuuden tavoitteena on luoda lääkäreille jokaisen taskuun menevä mahdollisimman käyttäjäystävällinen palvelu. Ensimmäinen askel on nyt julkaistu supernavigaatio, josta pääsee yhdellä kännykän näkymällä kootusti ja helposti eri verkkopalveluihin: Lääkäriliittoon, Lääkärilehteen, Fimnetiin, palveluihin ja Kollegaan. Palvelu toimii myös tietokoneella ja tabletilla.

Lääkärien toiveita kuunneltu suunnittelussa

Toteutuksessa päädyttiin yhteiseen navigaatioon, josta löytyy helposti kaikki keskeiset palvelut ja ajankohtaiset uutiset. Suunnittelussa tärkeänä lähtökohtana pidettiin lääkäritestiryhmässä mukana olleiden lääkärien toiveita ja tarpeita käytettävyyden optimoimiseksi, ja palvelun sisältöä on testattu lääkärien kanssa.

Ota pallo haltuun! Näin pääset palveluun:

1. Mene Lääkäriliiton, Lääkärilehden tai Fimnetin verkkosivulle.
2. Kirjaudu sisään Fimnet-tunnuksillasi.
3. Löydät supernavigaation symbolin (vihreä pallo) ruudun oikeasta alakulmasta. Pallokuviossa näkyy käyttäjän nimikirjaimet.

Pallosta avautuu klikkaamalla näkymä, josta löydät yhdellä vilkaisulla kaikkien palveluiden päänavigaation, omat tiedot, hakukentän sekä ajankohtaiset uutiset liitosta ja lehdestä. Navigaatio sulkeutuu vasemman yläkulman rastista.

Anna meille palautetta!

Kuulemme mielellämme palautetta palvelun toimivuudesta. Voit halutessasi lähettää meille lokakuun loppuun mennessä palautetta palvelun kehittämiseksi osoitteeseen: viestinta@laakariliitto.fi