Työttömyyskassan jäsenyys haettavissa sähköisesti

Lääkärien työttömyyskassan jäsenyyttä voi jatkossa hakea myös sähköisesti Lääkärien työttömyyskassan nettisivuilla.

Lääkärien työttömyyskassan jäsenyyttä voi jatkossa hakea myös sähköisesti. Perinteinen postitse toimitettava jäsenhakemus ja uusi sähköinen jäsenhakemus löytyvät Lääkärien työttömyyskassan nettisivuilta www.laakarientkassa.fi. Jäsenhakemuksen liitteeksi tarvitaan todistus (esim. kopio työ- tai virkasopimuksesta tai hakukuukauden palkkalaskelmasta), josta ilmenee, että hakija on palkkatyössä kassan toimialalla.

Lääkärien työttömyyskassan jäseneksi voi liittyä palkkatyöntekijä, joka työskentelee lääkärin koulutusta vaativissa tehtävissä. Jäsenyys alkaa aikaisintaan siitä päivästä, jolloin jäsenhakemus saapuu työttömyyskassaan. Edellytyksenä on, että hakija on ko. päivänä palkkatyössä kassan toimialalla. Muussa tapauksessa jäsenyys alkaa hakemuksen saapumispäivää seuraavaan työ- tai virkasuhteen alkupäivästä.

Työttömyyskassa maksaa jäsenilleen ansiopäivärahaa työttömyyden ja lomautuksen ajalta. Lisäksi työttömyyskassa maksaa vuorottelukorvausta vuorotteluvapaalla oleville jäsenille. Mikäli et tiedä oletko työttömyyskassan jäsen, voit tarkistaa asian kirjautumalla pankkitunnuksilla kohtaan eAsiointi.