Terveysfoorumi 2019: Ylidiagnostiikka, ylihoito ja niiden seuraukset

Vuoden 2019 Terveysfoorumi järjestetään Helsingin keskustakirjasto Oodissa 8. lokakuuta.

Mitä on ylidiagnostiikka ja kuinka määritetään hoidon raja-arvot? Milloin riski on sairaus ja milloin sitä on hoidettava? Millaiset arvot ohjaavat päätöksentekoa terveydenhuollossa? Mm. näistä teemoista keskustellaan vuoden 2019 Terveysfoorumissa Helsingin keskustakirjasto Oodissa 8.10.2019 kello 9.30–16. Luvassa on raikkaita esityksiä ja näkemyksiä paljon puhuttavista aiheista.

Seminaarin tavoitteena on käydä avointa keskustelua siitä, missä määrin suomalaisessa terveydenhuollossa esiintyy ylidiagnostiikkaa ja ylihoitoa, ja millaisia seurauksia niistä koituu. Tapahtuma on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille kuten terveydenhuollon ammattilaisille ja päättäjille sekä potilas- ja kansanterveysjärjestöjen edustajille.

Aika ja paikka

Tiistai 8.10.2019 klo 9.30–16, Keskustakirjasto Oodi, Töölönlahdenkatu 4

Ohjelma ja ilmoittautuminen (viimeistään 1.10.): https://www.duodecim.fi/ajankohtaiset/tapahtumat/terveysfoorumi-2019/

Lisätietoja:

Jorma Komulainen, Käypä hoito -suositusten päätoimittaja, Suomalainen Lääkäriseura Duodecim, jorma.komulainen(at)duodecim.fi, puh. 050 591 2526

Järjestäjät:

Duodecim