Tervetuloa Lääkärinä lennolla -verkkokurssille!

”Onko tällä lennolla lääkäriä?” kuulutetaan, kun lentokoneessa tarvitaan lääkäriä auttamaan sairaskohtauksen saanutta matkustajaa. Verkkokurssilla saat asiantuntijatietoa siitä, miten lennonaikaisissa hätätilanteissa toimitaan.

Kurssilla opit, mitä sinun on hyvä tietää, kun autat sairastunutta matkustajaa. Käymme läpi myös juridiset vastuukysymykset. Saat huippuasiantuntijan tietoa ja näkemyksiä siitä, mitä sinun on hyvä ottaa huomioon.

Käsittelemme yleisimmät hätätilanteet ja opetamme oikeat toimintatavat. Ohjeistamme sinut myös toimimaan yhteistyössä lentokoneen henkilökunnan kanssa. Perehdyt mahdollisuuteen konsultoida maan pinnalla olevaa, hätätilanteet tuntevaa kollegaa. Ohjeistamme sinut miettimään, milloin lääketieteellinen välilasku on tarkoituksenmukainen.

Kurssi koostuu viidestä osiosta. Videoidut esimerkkitapaukset esittelevät sairaskohtauksia lentokoneessa. Kurssin lopussa on itsetestaus -osio, jossa on kymmenen kysymystä vastausvaihtoehtoineen.

Kurssin sisällön on laatinut LL Ari Kinnunen. Juridisten vastuukysymysten asiantuntijana on terveysoikeuden professori Lasse Lehtonen.

Lisätiedot: www.laakarikompassi.fi/koulutus