Sähköisen jäsenkortin käyttöönotto lähenee

Sähköinen jäsenkortti lähetetään maaliskuun aikana automaattisesti kaikille niille jäsenille, joiden kännykkänumero on tallennettuna Lääkäriliiton jäsenrekisteriin. Jäsenkortti tulee kännykkään tekstiviestinä, jossa on ohjeet siitä, miten kortti tallennetaan kännykkään.

Jos et saa sähköistä jäsenkorttia maaliskuun loppuun mennessä, käy tarkistamassa Tietoni-palvelusta (Tietoni-palveluun pääset klikkautumaan osoitteessa www.laakariliitto.fi), että kännykkänumerosi on tallennettuna jäsenrekisteriin.

Voit myös helposti tilata uuden jäsenkortin Tietoni-palvelusta milloin tahansa, jos esimerkiksi vaihdat tai kadotat kännykkäsi.

Sähköinen jäsenkortti on monipuolinen tiedotuskanava

Lääkäriliiton hallitus päätti viime vuoden lopulla luopua vanhoista, muovisista jäsenkorteista ja ottaa käyttöön modernin, sähköisen jäsenkortin. Sähköisessä kortissa on muovikortin ulottumattomissa olevia palveluita, joiden avulla pääset käsiksi muun muassa Lääkäriliiton ajankohtaisiin uutisiin ja tiedotteisiin.

Sähköinen jäsenkortti on voimassa vuoden kerrallaan, ja uusi kortti lähetetään aina maaliskuussa automaattisesti.

Sähköinen jäsenkortti toimii valtaosassa (yli 90 %) Suomessa käytössä olevista kännyköistä, myös iPhone- ja Android-puhelimissa. Kortti on suomalaisen Intellipocket Oy:n kehittämä.

Liitto suosittelee sähköistä jäsenkorttia

Jos kännykkäsi ei tue sähköistä jäsenkorttia, sinulla ei ole kännykkää tai jostakin muusta syystä haluat vielä muovisen jäsenkortin, sen tilaaminen on yhä edelleen mahdollista. Tilaus tapahtuu Tietoni-palvelussa kohdassa ”Tilattavat jäsentuotteet”, jossa rastitetaan kohta ”Muovinen jäsenkortti 2011”.

– Lääkäriliitto toivoo, että mahdollisimman moni jäsen siirtyisi sähköisen jäsenkortin käyttäjäksi, sillä muovisessa jäsenkortissa ei ole mitään ominaisuuksia, mitä sähköisessä jäsenkortissa ei ole, päinvastoin. Tässä yhteydessä on myös syytä muistuttaa, että muovinen jäsenkortti ei ole virallinen henkilöllisyystodistus, toteaa Jäsenpalvelut-toimialan johtaja Markku Kojo.