Sähköinen potilaskertomusjärjestelmä yksin toimiville ammatinharjoittajille

Toiminnot

Mediconsult tarjoaa Lääkäriliiton jäsenille selainpohjaisen potilastietojärjestelmän jäsenhintaan 49 eur/kk+alv.

Kela ei peri erillisiä maksuja potilastiedon arkiston käytöstä, vain ereseptipalvelun käytöstä. Järjestelmän nimi on Siro.

Sirossa on mukana ammattilaisen tarvitsemat oleelliset toiminnot; asiakasrekisteri, kertomuskirjaus kansallisilla otsikoilla, tietojen katselu Potilastiedon arkistosta sekä sähköinen resepti. Siro on käytettävissä missä ja milloin vain internet-yhteyden avulla - tarvitset ainoastaan toimikortin ja toimikorttilukijan.

Siron avulla terveydenhuollon ammattilainen pääsee osaksi Potilastiedon arkistoa. Toisin kuin e-reseptin osalta, kansalliseen potilastiedon arkistoon yksityisen tuottajan ei ole kuitenkaan pakko liittyä. Lain mukaan siihen tulee liittyä vain siinä tapauksessa, että potilasasiakirjojen pitkäaikaissäilytys toteutetaan sähköisesti.

Potilastiedon arkistoon liitetyn potilastietojärjestelmän edut verrattuna perinteiseen paperikortistoon:

1) ilmainen päätearkistointi. Ei tarvitse huolehtia arkiston säilytyksestä eläkkeelle jäädessä.

2) järjestelmän kautta voi tarkastella muissa terveydenhuollon yksiköissä tehdyt potilasmerkinnät ellei potilas ole tätä kieltänyt

3) pakollinen kanta-liittyminen on hoidossa, jos on sote-uudistuksen jälkeisessä terveydenhuollossa mukana tuottamassa julkisesti rahoitettuja palveluita

4) yritys järjestää kevään aikana tietosuoja-asetusta koskevia maksullisia webinaareja, joihin myös Siron hankkineet asiantuntijat voivat osallistua.

Siron käyttö maksaa 49 euroa kuukaudessa + alv (ei aloitusmaksuja) sisältäen eresepti-palvelun. Lääkäriliitto on neuvotellut jäsenilleen tämän sopimushinnan Mediconsultin kanssa.

Saat Siron käyttöön täyttämällä tietosi osoitteessa https://mediatrisiro.fi/ota-kayttoon/ tai ilmoittamalla nimesi, y-tunnuksesi ja yhteystietosi sähköpostitse: myynti@mediconsult.fi tai puhelimitse: 010 524 5501.

Mainitse tilauksen yhteydessä Lääkäriliiton jäsenyydestä. Mediconsult lähettää kattavan tietopaketin Potilastiedon arkistoon liittymisen tueksi.

Lisätietoja: https://mediatrisiro.fi/