Sähköinen jäsenkortti saapuu tekstiviestinä 9.1.2018

Lääkäriliiton jäsenille lähetetään 9.1. tekstiviesti, josta voi ladata vuoden 2018 sähköisen jäsenkortin. Tekstiviestejä aletaan lähettää klo 17 alkaen. Uutuutena pääset selailemaan liiton jäsensivuja ilman Fimnet-kirjautumista.

8.1.2018: Valitettavasti jäsensivujen selaaminen (ks. ingressi) ei onnistu toistaiseksi ilman Fimnet-kirjautumista. Asia pyritään korjaamaan mahdollisimman pian.

Lääkäriliiton sähköisen jäsenkortin saavat automaattisesti kaikki ne jäsenet, jotka ovat maksaneet vuoden 2017 jäsenmaksun ja joiden matkapuhelinnumero on tallennettu Lääkäriliiton jäsenrekisteriin. Sähköinen jäsenkortti lähetetään myös opiskelijajäsenille.

Jäsenkortti lähetetään 9.1. tekstiviestinä, joka sisältää ohjeet kortin tallentamisesta puhelimeen. Tekstiviestien lähettäjäksi on merkitty SLL eli Suomen Lääkäriliitto. Sähköinen jäsenkortti on voimassa vuoden kerrallaan, ja siksi se on ladattava joka vuosi uudelleen.

Liiton palvelut ja uutiset kätevästi kännykkään

Sähköinen jäsenkortti toimii liiton ja jäsenen viestintäkanavana, ja kortin valikosta pääsee suoraan muun muassa liiton jäsenetuihin ja ajankohtaisiin uutisiin. Jäsenkorttia tarvitset esimerkiksi vakuutusyhtiöiden kanssa asioidessasi tai liiton jäsenetuja hyödyntäessäsi. Myös Lääkäriliiton yhteystiedot kulkevat kätevästi mukana sähköisessä jäsenkortissa.

Sähköinen jäsenkortti toimii Android- iOS- ja Windows Phone puhelimissa, siis lähes kaikissa puhelinmalleissa. Sovellus ei enää toimi useita vuosia vanhoissa puhelimissa eikä Windows Phone 7 puhelimissa. Kortin lataamisesta veloitetaan datansiirtomaksu. Latauskerta maksaa keskimäärin alle euron.

Kännykkänumeron voi käydä päivittämässä Tietoni-palvelussa. Palvelusta voi milloin vain myös tilata uuden jäsenkortin esimerkiksi puhelimen vaihtamisen tai katoamisen yhteydessä. Myös muovisen jäsenkortin tilaaminen Tietoni-palvelusta on edelleen mahdollista. Palveluun kirjaudutaan Fimnet-tunnuksilla.