Sähköinen jäsenkortti saapuu tekstiviestinä 9.1.2017

Lääkäriliiton jäsenille lähetetään 9. tammikuuta tekstiviesti, josta voi ladata vuoden 2017 sähköisen jäsenkortin. Tekstiviestejä aletaan lähettämään alkuillasta n. klo 17 alkaen.

Lääkäriliiton sähköisen jäsenkortin saavat automaattisesti kaikki ne jäsenet, jotka ovat maksaneet vuoden 2016 jäsenmaksun ja joiden matkapuhelinnumero on tallennettu Lääkäriliiton jäsenrekisteriin. Sähköinen jäsenkortti lähetetään myös opiskelijajäsenille.

Jäsenkortti lähetetään 9. tammikuuta tekstiviestinä, joka sisältää ohjeet kortin tallentamisesta puhelimeen. Tekstiviestien lähettäjäksi on merkitty SLL eli Suomen Lääkäriliitto. Sähköinen jäsenkortti on voimassa vuoden kerrallaan, ja siksi se on ladattava joka vuosi uudelleen.

Liiton palvelut ja uutiset kätevästi kännykkään

Sähköinen jäsenkortti toimii liiton ja jäsenen viestintäkanavana, ja kortin valikosta pääsee suoraan muun muassa liiton jäsenetuihin ja ajankohtaisiin uutisiin. Jäsenkorttia tarvitset todistaaksesi Lääkäriliiton jäsenyytesi esimerkiksi vakuutusyhtiöiden kanssa asioidessasi tai liiton jäsenetuja hyödyntäessäsi. Myös Lääkäriliiton yhteystiedot kulkevat kätevästi mukana sähköisessä jäsenkortissa.

Sähköinen jäsenkortti toimii valtaosassa Suomessa käytössä olevista kännyköistä, esimerkiksi iPhone-, Android- ja Windows-puhelimissa. Kortti on ladattavissa myös Firefox- ja Sailfish-puhelimille. Kortin lataamisesta veloitetaan datansiirtomaksu. Latauskerta maksaa keskimäärin alle euron.

Kännykkänumeron voi käydä päivittämässä Tietoni-palvelussa. Palvelusta voi milloin vain myös tilata uuden jäsenkortin esimerkiksi puhelimen vaihtamisen tai katoamisen yhteydessä. Myös muovisen jäsenkortin tilaaminen Tietoni-palvelusta on edelleen mahdollista. Palveluun kirjaudutaan FiMnet-tunnuksilla.