Sähköinen jäsenkortti saapuu kännykkääsi maaliskuussa

Toiminnot

Lääkäriliiton vuoden 2013 sähköinen jäsenkortti lähetetään suoraan kännykkään maaliskuun aikana. Kortti lähetetään automaattisesti kaikille jäsenille ja opiskelijajäsenille, joiden kännykkänumero on tallennettuna Lääkäriliiton jäsenrekisteriin.

Kortti lähetetään tekstiviestinä, joka sisältää ohjeet siitä, miten kortti tallennetaan puhelimeen. Kortin lataamisesta menee dataliikennemaksu, joka vaihtelee operaattorin ja liittymän mukaan. Latauskerta maksaa keskimäärin alle euron.

Sähköinen jäsenkortti toimii valtaosassa Suomessa käytössä olevista kännyköistä, myös iPhone-, Android-puhelimissa ja Windows-puhelimissa.

Jäsenkorttia tarvitset todistaaksesi Lääkäriliiton jäsenyytesi esimerkiksi vakuutusyhtiöiden kanssa asioidessasi tai liiton jäsenetuja hyödyntäessäsi. Kortti toimii myös liiton ja jäsenen viestintäkanavana, ja kortin valikosta pääsee suoraan muun muassa liiton jäsenetuihin ja ajankohtaisiin uutisiin.

Sähköinen jäsenkortti on voimassa vuoden kerrallaan. Se uusitaan automaattisesti aina seuraavan vuoden maaliskuussa.

Sähköisen jäsenkortin toteuttaa Intellipocket Oy.

Päivitä tietosi

Jäsenkortit lähetetään jäsenrekisteriin tallennettuihin kännykkänumeroihin. Numero kannattaakin käydä päivittämässä Tietoni-palvelussa www.laakariliitto.fi/tietoni. Tietoni-palvelusta voi milloin vain myös tilata uuden jäsenkortin esimerkiksi puhelimen vaihtamisen tai katoamisen yhteydessä.

Lääkäriliiton jäsenkortti on ollut mahdollista saada sähköisenä vuodesta 2011 asti. Myös muovisen jäsenkortin tilaaminen Tietoni-palvelusta on edelleen mahdollista. Palveluun kirjaudutaan FiMnet-tunnuksilla.

Teknisissä ongelmatilanteissa auttaa kortin toimittaja Intellipocket sähköpostitse tuki@intellipocket.com tai voit soittaa FiMnetin asiakaspalveluun, puh. 09 2315 8060.

Lataus- ja käyttöohjeet

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET JÄSENKORTISTA

1. Kenelle sähköinen jäsenkortti lähetetään? Kortti lähetetään kaikille Lääkäriliiton jäsenille ja opiskelijajäsenille, joiden kännykkänumero on tallennettuna Lääkäriliiton jäsenrekisteriin. Kortti lähetetään tekstiviestinä, jossa on ohjeet kortin tallentamisesta puhelimeen.

2. Kuka näkyy lähettäjänä tekstiviestissä, joka sisältää jäsenkortin latauslinkin? Lähettäjänä näkyy SLL.

3. Mistä osoitteesta kortti ladataan? Kortin latausosoite on http://fi.intellipocket.mobi/cs/cr/. Lopussa on lisäksi satunnainen numerosarja, jolla lataus yksilöidään. Latauslinkki lähetetään tekstiviestillä jäsenelle henkilökohtaisesti.

4. Kuinka kauan kortti on voimassa? Kortti on voimassa vuoden eli vuoden 2014 maaliskuuhun saakka. Kortti uusitaan automaattisesti aina seuraavan vuoden maaliskuussa.

5. Mistä voin tilata kortin, jos sitä ei ole minulle lähetetty? Uuden kortin voit tilata Tietoni-palvelusta www.laakariliitto.fi/tietoni

6. Miten voin tilata kortin uudelleen, jos kadotan puhelimeni? Uuden kortin voit tilata Tietoni-palvelusta www.laakariliitto.fi/tietoni

7. Kuinka paljon kortin lataaminen maksaa? Jäsenkortin lataamisesta menee dataliikennemaksu, joka vaihtelee operaattorin ja liittymän mukaan. Latauskerta maksaa alle euron.

8. Mikä on jäsenkortissa oleva 2D-koodi ja mihin voin käyttää sitä? 2D-koodi on viivakoodi, joka sisältää Lääkäriliiton jäsennumeron koneluettavassa muodossa. Myöhemmin sitä voi hyödyntää esimerkiksi jäsenetujen saamisessa.

9. Onko muovisia jäsenkortteja edelleen saatavilla? Muovisen jäsenkortin voit tilata Tietoni-palvelusta www.laakariliitto.fi/tietoni

10. Mitä teen, jos en halua ladata sähköistä jäsenkorttia? Jäsenkorttia ei ole pakko ladata. Voit poistaa tekstiviestin, joka sisältää latauslinkin.

11. Mitä teen, kun puhelimessani ei ole toimivaa internet-yhteyttä? Sähköisen jäsenkortin lataaminen vaatii internet-yhteyden. Mikäli puhelimessasi ei sitä ole, voit tilata muovisen jäsenkortin Tietoni-palvelusta www.laakariliitto.fi/tietoni

Lisää usein kysyttyjä kysymyksiä löydät kortin toimittajan Intellipocket Oy:n verkkosivulta.