PuhTi-käyttäjien ilmoitettava y-tunnuksensa

PuhTi-käyttäjille on tulossa palkkioita puhelinresepteistä. Varmistathan, että tietosi PuhTi-palvelussa ovat ajan tasalla. Ilman asianmukaisia yhteystietoja palkkioita ei voi tilittää.

Maksamme palkkiot kesäkuun lopussa ilman ennakkopidätystä, jos PuhTi-käyttäjä on ilmoittanut meille y-tunnuksensa ja ajankohdan, josta lähtien hän on ollut merkittynä ennakkoperintärekisteriin. Y-tunnukset pitää toimittaa Lääkäriliittoon 20.6. mennessä.

Tiedot voi kätevimmin ilmoittaa Lääkäriliiton Tietoni-palvelun avulla, osoitteessa https://tietoni.laakariliitto.fi/public/index/index#puhti

Ennakkoperintärekisterissä olon voi tarkistaa y-tunnuksen avulla verottajan tiedoista internetissä osoitteessa http://www.ytj.fi/yrityshaku.aspx?path=1547;1631;1678&kielikoodi=1.

Jos PuhTi-käyttäjä ei ole ilmoittautunut ennakkoperintärekisteriin, maksetaan palkkiot vuoden 2013 osalta yhdessä erässä joulukuun lopussa. Silloin pidätämme palkkioista 60 % veroa ja tilitämme sen PuhTi-käyttäjän puolesta verottajalle. Lisäksi palkkiosta peritään 20 euron toimitusmaksu ennakkoperintään liittyvien ylimääräisten kustannusten kattamiseksi.

PuhTi on lääkärien, hammaslääkärien ja eläinlääkärien puhelinreseptipalkkioiden tilitysjärjestelmä. Sitä voivat käyttää Lääkärikartellin jäsenliittojen (Suomen Lääkäriliitto, Suomen Hammaslääkäriliitto ja Suomen Eläinlääkäriliitto) ammatinharjoittajina tai osakeyhtiönä y-tunnuksella toimivat jäsenet.

Palveluun voi liittyä osoitteessa www.fimnet.fi/puhti. Omia tietoja ja palkkioerittelyitä voi selata FiMnet-tunnuksilla. Uudet tunnukset voi tarvittaessa tilata osoitteesta www.fimnet.fi/tunnus. FiMnet-tunnukset tarvitaan myös Tietoni-palveluun. PuhTi-palvelua ylläpitää Suomen Lääkäriliiton koulutus- ja tietopalveluyhtiö Lääkärikompassi.

Lisätietoja sähköpostitse: puhti@laakariliitto.fi