Palkkatohtoriin on päivitetty tuoreet palkkatiedot

Lääkäriliiton jäsenpalvelu Palkkatohtori tarjoaa tietoa eri tehtävissä toimivien lääkärien keskiansioista ja palkkajakaumista. Palvelusta on saatavissa tietoja kuntasektorin sairaaloissa ja terveyskeskuksissa toimivien lääkärien palkoista.

Palkkatohtorin tiedot perustuvat sairaaloiden lääkärien osalta Lääkäriliiton työmarkkinatutkimuksen tietoihin. Terveyskeskusten lääkärien tiedot puolestaan perustuvat Tilastokeskuksen Kuntasektorin palkat -aineistoon. Tiedot kuvaavat palkkatasoa vuoden 2011 alussa. Tämän jälkeen tulleet sopimuskorotukset eivät näy Palkkatohtorin tiedoissa.

Tiedot kuvaavat lääkärien säännöllisen työajan ansioita, joihin sisältyvät peruspalkan lisäksi tehtävän vaativuuteen ja henkilökohtaiseen kokemukseen perustuvat lisät sekä päiväaikana tehdyistä toimenpiteistä ja potilaskäynneistä maksetut palkkiot.

Palkkatohtori on osoitteessa http://www.laakariliitto.fi/tutkimus/ansiot/palkkatohtori/

Tietoa työterveys- ja yksityislääkäreiden palkoista on osoitteessa http://www.laakariliitto.fi/tutkimus/ansiot/