Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT ry aloittaa 1.1.2012

Toiminnot

Akava-järjestöjen Lomayhdistys -A -lomat ry:n, Suomen Ammattiliittojen Lomajärjestö SAL ry:n ja Toimihenkilölomat -T- lomat ry:n yhdistymistä uudeksi, ja vahvaksi kansanterveystyötä tekeväksi järjestöksi on valmisteltu parin vuoden ajan. Vuoden alussa aloittava järjestö toimii valtakunnallisesti työikäisten kansalaisten hyvinvointia edistäen.

A-lomat, SAL-lomat ja T-lomat siirtävät Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT ry:lle terveyttä edistävän toimintansa ja toiminta-avustuksensa vuoden vaihteessa. Sen vuosibudjetti on noin neljä miljoonaa euroa.

Uudessa yhdistyksessä ovat edustettuina perustajajärjestöjen noin kahdeksankymmentä jäsenyhdistystä, jotka koostuvat Akavan, SAK:n ja STTK:n alaisista ammattiliitoista.

– PHT:llä on vahva asiantuntemus ja osaaminen kuntoremonttitoiminnasta ja tämä luo uudelle järjestölle vankan pohjan toimia. Perinteistä kuntoremontti- ja perhekuntotoimintaa uudistetaan parhaillaan ja uudet työkyvyttömyyttä ehkäisevät ja toimintakykyä parantavat tuotteet lanseerataan kevään 2012 aikana, sanoo PHT ry:n toiminnanjohtaja Pasi Ylitalo.

Järjestön puheenjohtajina vuosina 2012–2013 toimii STTK:n talousjohtaja Erkki Lavonsalo ja 1. varapuheenjohtajana SAK:n koulutusasiantuntija Merja Lehmussaari ja 2. varapuheenjohtaja-na kouluneuvos Erkki Kangasniemi.

Toimintansa aloittaessaan PHT ry:llä on kuusi työntekijää ja henkilöstö siirtyy uuteen järjestöön vanhoina työntekijöinä. PHT:n toiminnanjohtaja on Pasi Ylitalo.

A-lomien Mervi Luostarisesta tulee järjestön kehittämispäällikkö ja T-lomien Vuokko Koistilasta yhteyspäällikkö.

Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT ry:n osoite on Lintulahdenkatu 10, 3 krs., 00500 Helsinki. Tammikuussa avattavien järjestön kotisivujen osoite on: www.pht.fi.

Lisätietoja: Mervi Luostarinen Akava-järjestöjen Lomayhdistys -A -lomat ry puh. 040 584 5399 tai mervi.luostarinen(at)a-lomat.fi