Mindfulness-kurssi antaa työkaluja kiireiseen arkeen

Lääkäriliitto on julkaissut jäsenilleen uuden maksuttoman Mindfulness-verkkokurssin. Lyhyet harjoitukset sopivat kaikille.

Mindfulness on mielen harjoittamisen menetelmä, joka on käytännöllinen tapa kohentaa terveyttä, työssäjaksamista, elämänlaatua ja ihmissuhteita. Lääkäriliiton verkkokurssissa on kahdeksan osiota, jotka käsittelevät esimerkiksi stressiä, työpaikan ihmissuhteita sekä luovuutta. Kurssin suorittamiseen suositellaan varattavaksi noin tunti viikossa, ja kokonaisuudessaan kurssi kestää 4–8 viikkoa. Verkkokurssin voi aloittaa milloin tahansa oman aikataulun mukaan, ja se on avoin myös lääketieteen opiskelijoille.

Mindfulness-verkkokurssin on suunnitellut psykiatrian erikoislääkäri Leena Kähäri Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiristä. Hän tutustui mindfulness-menetelmään jo vuonna 2009, kouluttautui ohjaajaksi vuonna 2013 ja on sittemmin suunnitellut aiheesta kursseja niin henkilökunnalle kuin potilaskäyttöön. Lääkäriliiton nyt julkaisemaa kurssia hän on päivittänyt vuosittain uusimmalla tutkimustiedolla. Kähäri on saanut vuosien varrella työhyvinvoinnin edistämiseen tarkoitetusta verkkokurssista paljon kiitosta, ja moni on innostunut tutustumaan kurssin myötä aiheeseen enemmänkin.

Lue lisää ja ilmoittaudu täällä. Kurssi vaatii Fimnet-kirjautumisen.