Medireseptin sopimushinta Lääkäriliiton jäsenille

Toiminnot

Lääkäriliitto on neuvotellut jäsenilleen edullisen vaihtoehdon Kelaimelle ammattikäyttöön. Yksityiskäytössä Kelain on maksuton.

Sähköinen lääkemääräys otetaan käyttöön koko terveydenhuollossa 1.1.2017. Ensi vuonna reseptin voi määrätä paperilla tai puhelimitse vain häiriö- tai poikkeustilanteissa. STM on määrittänyt Kelaimen ammattikäytön hinnaksi 120 euroa kuukaudessa, jonka lisäksi Kela veloittaa ammattikäytössä reseptikohtaisena maksuna 33 senttiä per resepti. Lääkärin yksityiskäytössä Kelain on toistaiseksi maksuton.

Lääkäriliitto on neuvotellut jäsenilleen edullisemman vaihtoehdon eReseptin ammattikäyttöön. Mediresepti-palvelu on käytettävissä missä ja milloin vain internet-yhteyden avulla - tarvitset ainoastaan ammattikortin ja kortinlukijan. Mediresepti-palvelua on mahdollista käyttää mobiilisti puhelimella ja tableteilla. Palvelua voi käyttää asiakas- ja potilastietojärjestelmän rinnalla tai ilman kertomusjärjestelmää.

Medireseptin käyttö maksaa osakeyhtiömallilla toimivilta itsenäisiltä ammatinharjoittajilta ja lääkäreiltä 19 euroa kuukaudessa + alv. Lisäksi Kela veloittaa ammattikäytössä reseptikohtaisena maksuna 33 senttiä per resepti. Kuukausihinta sisältää tukipalvelun. Ei aloitusmaksuja. Lääkäriliitto on neuvotellut jäsenilleen tämän sopimushinnan Mediconsultin kanssa.

Saat Medireseptin käyttöön ilmoittamalla nimesi, y-tunnuksesi ja yhteystietosi sähköpostitse: myynti@mediconsult.fi tai puhelimitse: 010 524 5501.

Mainitse tilauksen yhteydessä Lääkäriliiton jäsenyydestä. Mediconsult opastaa tarvittaessa palvelun käyttöönotossa. Lisätietoja: www.mediresepti.fi