Lähtisitkö kuntavaaliehdokkaaksi?

Toiminnot

Lääkäriä tarvitaan – myös kunnanvaltuustoissa. Huhtikuussa pidettävät kuntavaalit ovat terveysvaalit.

Vaikka sosiaali- ja terveyspalvelut siirtyvät vuoden 2019 alussa maakuntiin, kuntiin jää edelleen paljon tehtäviä, jotka liittyvät ihmisten terveyteen ja hyvinvointiin. Näitä asioita hoitamaan tarvitaan valtuustoihin lääkäritaustaisia päättäjiä.

Lääkärit ovat kansalaisten silmissä arvostettuja osaajia. Tästä syystä lääkärit ovat arvostettuja ehdokkaita kaikkien puolueiden ehdokaslistoilla. Kuntavaaliehdokkaiden etsiminen ja nimeäminen on nyt puolueissa kuumimmillaan. Aikaa asettua ehdokkaaksi on 28.2. saakka.

Lähtisitkö sinä viemään kunnassasi eteenpäin terveyden ja hyvinvoinnin asioita? Jos olet kiinnostunut ehdokkuudesta, ole pikimmiten yhteydessä alla oleviin puolueiden yhteyshenkilöihin. He ovat luvanneet auttaa sinua eteenpäin asettumaan ehdolle kunnassasi.

Lääkäriliitolta saat tukea ehdokkaana ollessasi. Lääkäriliitto tekee yhdessä Sydänliiton, Diabetesliiton, Aivoliiton, Tehyn, Superin, Hammaslääkäriliiton ja Stalin kanssa Yksi elämä -kuntavaalikampanjaa. Ehdokas voi ilmoittautua terveysehdokkaaksi ja saada kampanjamateriaalia käyttöönsä. Lisäksi Lääkäriliitto tukee ehdokkaana olevia jäseniään muun muassa antamalla oman kunnan jäsenten postiosoitteet maksutta, välittämällä jäsenilleen tietoa lääkäriehdokkaista sekä näkymällä sosiaalisessa mediassa. Et siis jää yksin!

Lähde ehdolle ja tee kunnastasi terveyskunta!

Puolueiden yhteyshenkilöt:

Kansallinen Kokoomus