Laatupalkintofinaali 2016

Lääkäriliiton laatupalkinnon saajan valinta on tänä vuonna ensimmäistä kertaa kaksivaiheinen. Syyskuun 29. päivä järjestettävään finaaliin valittiin kolme ehdokasta.

Lääkäriliiton laatupalkinto myönnetään lääkäriryhmälle, lääkärin johtamalle moniammatilliselle ryhmälle tai yksittäiselle lääkärille toiminnan tuloksellisesta kehittämisestä. Palkittavan valinta on tänä vuonna ensimmäistä kertaa kaksivaiheinen. Hakuajan päätyttyä kesäkuussa Lääkäriliiton laatuneuvosto arvioi hakemukset ja valitsi parhaat ehdokkaat loppukilpailuun.

Laatupalkintofinaali on 29.9.2016 klo 12 – 16 Lääkäritalossa Helsingissä. Tilaisuudessa finalistit esittelevät kehittämishankkeensa keskeiset tulokset. Finalistit ovat HYKS:n urogynekologinen yksikkö, Lempäälän terveyskeskus ja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin neurologian yksikkö.

Tilaisuudessa kuullaan myös kolme muuta terveydenhuollon laatuun liittyvää puheenvuoroa. Lopuksi julkistetaan Laatupalkinnon 2016 saaja.

Laatupalkinnon myöntämisestä päättää Lääkäriliiton laatuneuvosto, jossa ovat Lääkäriliiton lisäksi edustettuina Suomalainen Lääkäriseura Duodecim, Finska Läkaresällskapet ja Lääkäripalveluyritykset ry.

Tilaisuuteen voit ilmoittautua 21.9. mennessä osoitteessa www.laakariliitto.fi/laatupalkintofinaali2016

Lisätietoa: koulutusasiantuntija Ulla Anttila, ulla.anttila@laakariliitto.fi