Lääkärisopimuksen neuvottelut käynnistyvät 28.10.

Kunta-alan neuvottelut raamisopimuksen soveltamiseksi käynnistyivät 20. lokakuuta pääsopijajärjestöjen ja KT Kuntatyönantajien tapaamisella. Osapuolet kävivät läpi yleistä neuvottelutilannetta ja raamisopimuksen soveltamista kuntasektorilla. Tässä vaiheessa ei vielä esitetty täsmennettyjä tavoitteita.

Lääkärisopimuksen neuvottelut käynnistyvät perjantaina 28. lokakuuta. Liiton hallitus käsitteli neuvottelutilannetta kokouksessaan 21. lokakuuta.

- Myös Lääkäriliitto lähtee hakemaan raamisopimuksen tason mukaista ratkaisua, toteaa johtaja Markku Kojo Lääkäriliitosta.

Kuntasektorilla neuvotellaan tulevat viikot tiiviisti. Neuvottelujen takaraja on torstai 24. marraskuuta. Samalla viikolla kaikkien järjestöjen päättäjät kokoontuvat arvioimaan mahdollista neuvottelutulosta.

Teknologiateollisuuden lakko ei välittömästi vaikuta kunnan, valtion tai yliopiston neuvotteluihin. Teknologiateollisuuden tulevan ratkaisun mahtuminen keskusjärjestöjen viime viikolla sopimaan raamiin arvioidaan viimeistään 25. marraskuuta. Ilmeistä on, että sekä teknologiateollisuudessa että kuntasektorilla tehtävien työ- ja virkaehtosopimusten tulee mahtua raamiin, jotta raamisopimukseen liittyvät valtion ehdolliset toimenpiteet voivat toteutua.

Lisätietoja: jäsenpalvelut-toimialan johtaja Markku Kojo, puh. 0400 419 784