Lääkäripäivien teemana ammatillinen kehittyminen

Lääkäripäivät 2015 tarjoaa korkeatasoista ja monipuolista koulutusta niin erikoislääkäreille kuin yleislääkäreillekin. Sen teemana on ammatillinen kehittyminen.

Ammatillinen kehittyminen koskee kaikkia lääkäreitä. Uusien hoitokäytäntöjen ja nykyisten tietojen päivitys sekä potilaiden ja yhteiskunnan odotuksiin vastaaminen edellyttää jatkuvaa määrätietoista oppimista - myös oman mukavuusalueen ulkopuolelta.

Kuka hoitaa? Kuka maksaa? Kuka käskee?

Lääkäripäivien avajaiset ovat keskiviikkona 7. tammikuuta klo 17.00 Messukeskuksessa. Avaussanat lausuu Lääkäriliiton puheenjohtaja Tuula Rajaniemi ja valtiovallan tervehdyksen tuo peruspalveluministeri Susanna Huovinen. Tilaisuudessa paljastetaan, kuka saa Matti Äyräpää –palkinnon.

Lääkäripäivillä selviää myös, mitä sote-uudistus käytännössä tarkoittaa ja miten se rahoitetaan. Paneelissa keskustelevat neljän suurimman puolueen keskeiset terveyspoliittiset vaikuttajat: sosiaali- ja terveysministeri Laura Räty (kok.), peruspalveluministeri Susanna Huovinen (sd.), Juha Rehula (kesk.) ja Hanna Mäntylä (ps.). Juontajana on Ylen toimittaja Tiina Merikanto. Paneeli on keskiviikkona 7. tammikuuta klo 12.45-13.15. Sali 101. Sitä on mahdollisuus seurata myös webcastingina joko reaaliaikaisesti tai tallenteena linkistä: www.seminaarit.net/laakaripaivat2015

Lääkäritori jatkaa päivien teemaa ”Ammatillinen kehittyminen”. Tule tapaamaan, kyselemään ja keskustelemaan torille piiriylilääkärien, liiton juristien ja jäsenpalveluista vastaavien kanssa. Näyttely on avoinna keskiviikkona ja torstaina 8.00–17.00 sekä perjantaina 8.00–16.00. Torin koordinaatit ovat 2c49.

Lääkärit ja kaupalliset yritykset

Lääkeyhtiöt julkistavat vuonna 2016 tiedot lääkärien kanssa tekemästään taloudellisesta yhteistyöstä. Lääkäriliitto on päivittänyt myös oman Lääkärit ja kaupalliset yritykset -ohjeensa.

Lääkäripäivien Näkökulma-lavalla perjantaina 9. tammikuuta klo 11.00 alkaen lääkärien ja lääkeyritysten yhteistyöstä keskustelevat liiton toiminnanjohtaja Heikki Pälve ja Lääketeollisuus ry:n toimitusjohtaja Jussi Merikallio. Puheenjohtajana on liiton terveyspolitiikan asiantuntija Lauri Vuorenkoski.

Iltajuhlassa vallataan Vanha

Sairaalaklovnit, laulaja Nina Tapio ja taikuri LL Martti Vannas esiintyvät Lääkäripäivien iltajuhlassa 8.1.2015 klo 18.30 alkaen. Tapahtumapaikkana on Vanha ylioppilastalo, os. Mannerheimintie 3, Helsinki.

Suomen Lääkäriliitto järjestää Lääkäripäivät yhteistyössä Suomalaisen Lääkäriseuran Duodecimin ja Finska Läkaresällskapetin kanssa. Tapahtuma on myös lääkärien, lääkealan ja muiden terveysalan vaikuttajien valtakunnallinen kohtauspaikka.

Terveysteknologia 2015 järjestää päivien oheistapahtuman terveydenhuoltoalan vaikuttajille. Ammattitapahtumassa on esillä alan uutuudet ja mahdollisuus kouluttautua, verkostoitua ja lisätä myyntiä.

Lisätietoja: Lääkärikompassin koulutuskoordinaattori Terhi Leppänen, puh. 040 5722 477