Lääkäripäivien 2014 teemana kollegiaalisuus

Lääkäripäivät 2014 järjestetään 8.-10. tammikuuta Messukeskuksessa.

Avajaiset ovat jo tiistaina 7. tammikuuta alkaen kello 17. Tilaisuuden avaa Lääkäripäivien johtoryhmän puheenjohtaja Raija Niemelä. Avajaisissa kuullaan myös sosiaali- ja terveysministeri Paula Risikon tervehdys. Avajaisiin ovat tervetulleita kaikki lääkärit ilman erillistä kutsua.

Päivien teemana on kollegiaalisuus. Teemaa käsitellään esimerkiksi kursseilla “Kollega tukena – työnohjaus lisää hyvinvointia työssä”, "Kollegasta välittäen – eroon hyssyttelystä ja jälkiviisaudesta” ja “Kollegiaalisuus koetuksella”.

Kursseja on kaikkiaan 66. Yhteistyössä HUS:in kanssa järjestetään kaksi kurssia: ”Rajat pois ja uusia yhteistyömuotoja tilalle” ja ”Huippututkimuksesta huippuhoitoja”.

Lääkäripäivien pääluennolla keskiviikkona 8. tammikuuta puhuu teatterinjohtaja Asko Sarkola aiheesta "Lääkärit näytelmissä". Torstain pääluennon pitää Pohjolan ja Suomi-yhtiön lääketieteen palkinnon saaja. Perjantain pääluennolla on mielenkiintoinen Kollegiaalisuuspaneeli, jossa istuvat Vuoden Kollegat.

Kävijärekisteröinti on uudistettu. Osallistujien viivakoodilliset rintamerkit luetaan kaikkien kurssisalien ovilla. Näin kävijöistä saadaan kurssikohtaiset tiedot. Jokaiselle osallistujalle lähetetään sähköpostitse palautelomake, johon on tärkeä vastata – vain vastanneet saavat todistuksen osallistumisesta. Todistukset lähetään siis sähköpostitse, paperitodistuksia ei enää jaeta.

Lisätietoa ja ilmoittautuminen: www.laakaripaivat.fi