Lääkäriliitto SuomiAreenalla

Lääkäriliitolla on omaa ohjelmaa Porin SuomiAreenalla heinäkuussa. Tervetuloa mukaan!

MTV ja Porin kaupunki järjestävät yhdessä Suomen suurimman yhteiskunnallisen festivaalin 11.-15.7.2022. Ohjelma rakentuu viikon aikana Porin keskustassa eri lavoilla käydyistä yhteiskunnallisista keskusteluista sekä festivaaliviikon muusta ohjelmasta.

Kestävä terveydenhuolto -aamiaistilaisuus ”Riittääkö rahat ja miten ne käytetään? – hyvinvointialueiden kestävä terveydenhuolto” järjestetään Porin Suomalaisella Klubilla tiistaina 12.7. klo 8-10. Hyvinvointialueet aloittavat toimintansa itsenäisinä terveyspalvelujen järjestäjinä alle vuoden päästä. Rahoitus alueilla on ns. yleiskatteellista, mutta mitä se oikeastaan tarkoittaa? Mitä uusien päättäjien on otettava huomioon, jotta rahat saadaan riittämään? Miten käytettävissä olevilla varoilla pystytään luomaan enemmän terveyttä ja hyvinvointia?

Keskiviikkona 13.7. klo 13-13.45 ovat vuorossa ”Terveydenhuollon hyvät ja huonot uutiset” MTV-lavalla. Tilaisuuden järjestäjiä ovat Lääkäriliiton lisäksi Pihlajalinna ja CGI. Tilaisuus koostuu kolmesta keskustelusta, johon kaikki saavat osallistua. Aiheina ovat potilastietojärjestelmät, hoitovelka ja sote-uudistuksen korjaussarja - mitä pitää korjata 1.1.2023 jälkeen? Keskustelemassa on muun muassa Lääkäriliiton toiminnanjohtaja Janne Aaltonen.

Lääkäriliitto, Hammaslääkäriliitto ja Terveydenhoitajaliitto järjestävät paneelin ”Terveyden edistäminen 2020-luvulla – paljon puhetta, vähän tekoja?” MTV-lavalla keskiviikkona 13.7. klo 15.00-15.45. Terveyden edistäminen on tärkeää teoriassa, mutta miten on käytännön laita? Keskustelemassa on muun muassa Lääkäriliiton varapuheenjohtaja Jaana Puhakka.

SuomiAreenan ohjelmaa voi seurata paikan päällä Porissa tai katsoa keskusteluja suorana tai tallenteena MTV Katsomossa (mtv.fi ja MTV Katsomo -sovellus).

Lisätietoa: www.suomiareena.fi