Lääkäriliitto on Helsinki Priden virallinen yhteisökumppani

Kulkueeseen osallistuminen kuvastaa tavoitettamme toimia seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien edistämiseksi.

Lääkäriliitto on tänä vuonna Helsinki Priden, Suomen suurimman ihmisoikeus- ja kulttuuritapahtuman virallinen yhteisökumppani. Osallistumisesta päätti Lääkäriliiton valtuuskunta Nuorten Lääkärien Yhdistyksen tekemän aloitteen pohjalta joulukuussa 2019. Tavoitteenamme on toimia seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien edistämiseksi – potilaan tulee saada lääkäriltä aina tasa-arvoista, oikeudenmukaista ja syrjimätöntä kohtelua.

Helsinki Pride -viikko järjestetään 27.6.–3.7.2022, ja viikko huipentuu kulkueeseen sekä puistopiknikiin lauantaina 2.7.2022. Lääkäriliitolla on kulkueessa oma nimetty blokki, johon liiton jäsenet voivat ilmoittautua. Pride-teema näkyy lisäksi liiton sosiaalisen median kanavissa sekä Lääkärilehdessä. Lääkäritalolla Helsingissä on myös sateenkaariliputus Pride-viikon ajan.

Ilmoittautuminen kulkueeseen

Pride-kulkue järjestetään Helsingissä lauantaina 2.7.2022. Kulkue lähtee Senaatintorilta klo 12.00. Liitolla on kulkueessa oma 50 henkilön kumppaniblokki, johon toivomme mukaan Lääkäriliiton jäseniä. Kutsu on avec.

Pyydämme kaikkia Lääkäriliiton blokkiin tulevia pukeutumaan valkoiseen paitaan. Valkoinen kuvastaa lääkäriyttä ja erotumme näin joukosta yhtenäisenä ryhmänä. Lääkäriliitolla on yksi suuri banderolli sekä pienempiä sateenkaarilippuja jaettavana osallistujille. Mukaan voi ottaa myös omaa rekvisiittaa.

Lääkäriliiton kumppaniblokkia johtaa liiton toiminnanjohtaja Janne Aaltonen. Lähetämme tarkempia ohjeita ilmoittautuneille lähempänä tapahtumaa. Muistathan peruuttaa osallistumisesi esteen sattuessa lähettämällä meille viestin osoitteeseen viestinta@laakariliitto.fi.

Ilmoittaudu tästä 30.6. mennessä.