Lääkäriliiton vakuutusedut muuttuvat

Suomen Lääkäriliitto ja OP Vakuutus Oy ovat sopineet, että Suomen Lääkäriliiton tapaturma- ja matkavakuutuksen myynti loppuu 31.5.2016.

Alkaen 1.6.2016 Lääkäriliiton jäsenille ja heidän kanssaan samassa taloudessa asuville perheenjäsenille on tarjolla Eurooppalaisen Matkustajavakuutus ja matkatavaravakuutus Lääkäriliiton tapaturma- ja matkavakuutuksen sijaan. Osapuolet ovat sopineet Eurooppalaisen Matkustajavakuutukseen ja matkatavaravakuutukseen sisällytettävistä eduista Lääkäriliiton jäsenille sekä liiton jäsenen kanssa samassa taloudessa asuville henkilöille.

Alkaen 1.6.2017 Lääkäriliiton tapaturma- ja matkavakuutukset tullaan päättämään eräpäivittäin ja tilalle tarjotaan Eurooppalaisen Matkustajavakuutuksia ja matkatavaravakuutuksia.

Eurooppalaisen matkustajavakuutus ja matkatavaravakuutus

• Eurooppalaisen Matkustajavakuutus on voimassa enintään 100-vuotiaaksi asti.
  • Jokainen perheenjäsenesi vakuutetaan Eurooppalaisen Matkustajavakuutuksella erikseen ja turva on muokattavissa vastaamaan nykyistä kattavammin kunkin perheenjäsenen yksilöllisiä tarpeita.
  • Voit varautua nykyistä turvaasi kattavammin mm. matkojen peruuntumisiin, odottamisiin, menetettyihin matkapäiviin sekä evakuointiuhkiin.
  • Yhtäjaksoiseksi voimassaoloksi matkoilla voit valita enintään 180 vrk. Yksittäisen matkan osalta vakuutuksen voimassaoloa voi pidentää enintään kahdeksi vuodeksi.
  • Eurooppalaisen Matkustajavakuutuksen hinnoittelu perustuu mm. ikään ja asuinpaikkakuntaan.
  • Matkatavaravakuutuksen voit ottaa joko perhekohtaisena tai lääkäriliiton jäsenen henkilökohtaisena vakuutuksena.
  • Eurooppalaisen Matkustajavakuutus ja matkatavaravakuutus kerryttävät Omistaja-asiakkaalle OP-bonusta. Omistaja-asiakas voi hyödyntää OP-bonuksia vakuutusmaksun maksamiseen > op.fi/edut

Eurooppalaisen Matkustajavakuutus ja matkatavaravakuutus ovat nykyaikaisia henkilöasiakkaiden matkavakuutuksia, joihin Lääkäriliiton jäsenet saavat erityisetuja.

Lääkäriliiton jäsenetuna saat seuraavat edut:

• 30 % pysyvä alennus Eurooppalaisen Matkustajavakuutukseen
  • 10 % pysyvä alennus matkatavaravakuutukseen
  • Eurooppalaisen Matkustajavakuutus sisältää myös turvan tapaturman varalle päivittäisessä elinympäristössä, kun valitset vakuutuksen kattamaan sekä ulkomaiden matkat että kotimaanmatkat.
  • Ennakolta sovittuun kokoustilaisuuteen tai esitelmöimään matkatessasi korvataan matkatavaravakuutuksesta ehdoissa määriteltyjen välttämättömyystarvikkeiden lisäksi vaate- ja asustehankintoja 500 € saakka, kun kuljetettavaksi jätetty matkatavara myöhästyy.

Perheenjäseniesi matkavakuutuksiin hyödynnettävät Lääkäriliiton edut:

• Eurooppalaisen Matkustajavakuutus ovat mahdollista ottaa jäsenetuineen ja jäsenhintaan puolisollesi sekä samassa taloudessa asuville alle 20-vuotiaille lapsille. Jäsenedut säilyvät niin kauan, kuin perheenjäsenesi asuvat kanssasi samassa taloudessa.
  • Perhekohtainen matkatavaravakuutus kattaa talouden kaikkien jäsenten matkatavarat. Kun perheenjäsenesi muuttaa pois taloudesta, päättyy perheen matkatavaravakuutuksen turva etuineen häneltä.

Miten jäsenedut saa helposti voimaan?

Voimassa olevat Lääkäriliiton tapaturma- ja matkavakuutukset voit päättää 1.6.2016 alkaen ja tilalle voit tehdä Eurooppalaisen Matkustajavakuutukset ja matkatavaravakuutuksen ottamalla yhteyden OP:n palvelunumeroon 0303 0303*.

Mainitse puhelun alussa omasta tai taloutesi jäsenen Lääkäriliiton jäsenyydestä, jolloin saat tarkempaa neuvontaa Eurooppalaisen Matkustajavakuutuksesta ja matkatavaravakuutuksesta sekä vakuutuksiin sisällytetyistä eduista Suomen Lääkäriliiton jäsenille.

*Puhelu maksaa kotimaisesta kiinteän verkon lankaliittymästä ja matkapuhelinliittymästä 0,0835 euroa/puhelu + 0,12 euroa/min. Hinnat sis. alv 24 %. Turvallisen vakuutusasioinnin vuoksi asiakaspuhelut nauhoitetaan.