Lääkäriä tarvitaan maakuntavaltuustossa, lähtisitkö sinä ehdokkaaksi?

Toiminnot

Lähtisitkö sinä päättämään maakuntasi soteasioista? Lääkäriliitolta saat tukea ehdokkaana ollessasi.

Jos eduskunta hyväksyy sote- ja maakuntauudistusta koskevat lait istunnossaan tulevana kesänä, siirtyvät sosiaali- ja terveyspalvelut vuoden 2020 alussa maakuntien järjestämisvastuulle.

Uuden lainsäädännön myötä maakunnista tulee merkittäviä päättäjiä kansalaisten sotepalvelujen järjestämisen suhteen. Sen lisäksi, että lääkärit käytännössä huolehtivat soten toimeenpanosta, lääkäreitä tarvitaan myös maakunnan poliittisessa päätöksenteossa.

Nykyisen tiedon mukaan ensimmäiset maakuntavaalit toimitetaan lokakuun lopussa. Maakuntavaaliehdokkaiden etsiminen ja nimeäminen on puolueissa jo täydessä käynnissä.

Lääkärit ovat kansalaisten silmissä arvostettuja osaajia. Tästä syystä lääkärit ovat haluttuja ehdokkaita kaikkien puolueiden ehdokaslistoilla.

Lähtisitkö sinä päättämään maakuntasi soteasioista? Pyysimme kaikilta eduskuntapuolueilta yhteyshenkilön, joka auttaa ehdokkaaksi asettumisessa omassa maakunnassasi. Jos siis olet kiinnostunut ehdokkuudesta, ole pikimmiten yhteydessä alla oleviin puolueiden yhteyshenkilöihin. He ovat luvanneet auttaa sinua eteenpäin.

Lääkäriliitolta saat tukea ehdokkaana ollessasi. Liitto tukee omia jäseniään muun muassa tarjoamalla näkyvyyttä Lääkärilehdessä, välittämällä jäsenilleen tietoa lääkäriehdokkaista sekä näkymällä sosiaalisessa mediassa. Liiton maakuntavaalitavoitteet löydät täältä:

Lähde ehdolle ja vaikuta siihen, kuinka sotepalvelut maakunnassasi järjestetään!

Puolueiden ilmoittamat yhteyshenkilöt:

(Siniset eivät ilmoittaneet yhteyshenkilöä)

Keskusta
Helena Pakarinen