Lääkäri 2019 Messukeskuksessa 9.-11. tammikuuta

Suomen suurin lääkärien jatko- ja täydennyskoulutustapahtuma, Lääkäri 2019 järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 9.-11. tammikuuta. Päivien teemaksi on valittu luottamus.

Avajaiset pidetään keskiviikkoiltana 9.1. Avajaisten tervetuliaispuheen pitää Lääkäri 2019:n johtoryhmän puheenjohtaja Marjo Parkkila-Harju. Valtiovallan tervehdyksen tuo opetusministeri Sanni Grahn-Laasonen. Lisäksi kuullaan perinteiseen tapaan Matti Äyräpää -palkinnon voittajan luento.

Monipuolisesta kurssitarjonnasta löytyy varmasti jokaiselle lääkärille jotakin, erikoisalasta riippumatta. Ohjelma sisältää runsaasti käytännönläheisiä kliinisiä aiheita. Mukana on myös monia ajankohtaisia aiheita, kuten ilmastonmuutos, toiminnalliset häiriöt ja ferritiini.

Torstaina 10.1. on terveyspoliittinen paneeli, jossa neljän suurimman puolueen edustajat ottavat yhteen. Perjantaina 11.1. pääluennon pitää Pohjola-palkinnon saaja, joka julkistetaan Lääkäri 2019:n mediatilaisuudessa 9.1.

Perjantaina on myös Lääkäriliiton laatupalkintofinaali, jossa kolme finalistia esittelee oman kehittämishankkeensa. Finaali on kaikille avoin. Yleisöllä on mahdollisuus osallistua keskusteluun ja äänestää omaa voittajasuosikkiaan. Palkinnon saajan valitsee finaalin päätteeksi Lääkäriliiton laatuneuvosto.

Lääkäritorilla esitellään liiton uutta palvelua

Näyttelyalueella olevalla Lääkäritorilla esittäytyy Lääkäriliitto yhdessä Finska Läkaresällskapetin, NLY:n, GPF:n ja SELYn kanssa. Lääkäritorilla esitellään mm. Lääkäriliiton uutta mobiilipalvelua, jossa on samassa sovelluksessa sähköinen jäsenkortti, Lääkärilehti digitaalisessa muodossa ja täysin uusi Konsultoi Kollegaa -alusta, joka tarjoaa lääkäreille turvallisen ja helpon tavan konsultoida yhtä tai useampaa kollegaa oman työn haasteista.

Ohjelma ja ilmoittautuminen: lääkäripäivät.fi

Ilmoittaudu samalla iltajuhlaan! Torstai-iltana 10.1. on mahdollisuus nauttia kollegoiden seurasta ja musiikista Pörssitalolla. Illan artisteina ovat Anssi Kela, Erja Lyytinen ja The Drug Band.