KT:n tarjous hylättiin – LS:n neuvotteluiden jatko avoin

Kunta-alan sopimusneuvottelut ovat keskeytyneet. Kunnallinen työmarkkinalaitos (KT) antoi sunnuntai-iltana työntekijöitä edustaville pääsopijajärjestöille tarjouksen tulevan sopimuksen palkankorotuksista, mutta se ei tyydyttänyt järjestöjä. Neuvottelut keskeytyivät ilman sovittua uutta tapaamisaikaa.

Lääkäreitä näissä neuvotteluissa edustavan neuvottelujärjestön JUKOn neuvottelijat raportoivat neuvottelujen kulusta aamulla kokoontuneessa JUKOn kunnan neuvottelukunnassa. Neuvottelukunta evästi JUKOn neuvottelijoita jatkamaan neuvotteluja ratkaisuun pääsemiseksi. Myös KT:n valtuuskunta arvioi tänään neuvottelutilannetta.

Lääkärisopimuksen neuvotteluiden jatkoaikataulu on avoin. Lääkärisopimuksen neuvottelujen jatkaminen on käytännöstä mahdollista vasta, kun neuvottelijoilla on käsitys siitä, mikä sopimusalan käytössä oleva palkankorotusvara on. Vuonna 2007 solmittu Tehy-pöytäkirja tuntuu hankaloittavan myös Lääkärisopimusneuvotteluja.

Lisätietoja: edunvalvontajohtaja Markku Kojo, puh. 0400 419 784 ja neuvottelupäällikkö Heikki Pärnänen, puh. 040 546 5316