Kelan kysely yksityissektorin paperisten potilasasiakirjojen arkistoinnista jatkuu 12.10. saakka

Toiminnot

Kela selvittää sähköisen kyselyn avulla, kuinka paljon eri toimijoilla on hallussaan toimintansa lopettaneiden yksityisten palveluntuottajien ja itsenäisten ammatinharjoittajien asiakas- ja potilasasiakirjoja.

Kela teetti viime keväänä kyselyn eri toimijoille toimintansa lopettaneiden yksityisten sosiaali- ja terveydenhuollon palveluntuottajien paperisten asiakas- ja potilasasiakirjojen arkistoinnin tilanteesta. Kyselyyn saatiin kattavasti vastauksia ja niiden perusteella toteutettiin heinä-elokuussa ensimmäiset pilotit aineistojen siirrosta Kelaan.

Kela on avannut kyselyn uudestaan, ja vastausaikaa on jatkettu 12.10.2018 saakka.

Jos olet toiminut itsenäisenä ammatinharjoittajana, olet lopettanut toiminnan ja sinulla on arkistoituna ammatinharjoittamisessa syntyneitä potilasasiakirjoja, vastaathan kyselyyn 12.10. mennessä. Kyselyyn jo vastanneiden ei tarvitse vastata uudelleen.

Linkki kyselyyn

Enkät på svenska

Lisätietoa:

Lääkäriliitto: terveyspolitiikan asiantuntija Lauri Vuorenkoski ja lakimies Kati Lehtonen, puh. 09 393091

Kela: erikoisasiantuntija Maritta Korhonen, puh. 0206344320, maritta.korhonen@kela.fi ja harjoittelija Bella Forsgrén, puh. 020 6341478 bella.forsgren@kela.fi