Jäsentyytyväisyys on pysynyt korkeana

Uuden Lääkäripaneelin tulokset jäsentyytyväisyydestä ovat valmistuneet. Yli 70 % jäsenistä kertoi olevansa kokonaisuudessaan erittäin tai melko tyytyväisiä liiton toimintaan.

Lääkäriliitto aloitti viime syksynä uuden jäsentyytyväisyyden seurannan työkalun, Lääkäripaneelin. Paneeliin valitaan kahdesti vuodessa 3 000 jäsentä kerrallaan. Vastauksia saatiin tällä kierroksella yhteensä 672. Seuraavapaneelin kierros toteutetaan syksyllä.

Helmi-maaliskuussa toteutetussa jäsenpaneelissa tietoa kerättiin tyytyväisyydestä liiton toimintaan eri osa-alueilla ja mielipiteitä jäsenpalveluista. Kuten edellisessä jäsenpaneelissa, yli 70 % jäsenistä kertoi olevansa kokonaisuudessaan erittäin tai melko tyytyväisiä liiton toimintaan. Eniten tyytyväisyyttä arvioiduista tehtäväalueista herätti liiton toiminta potilas-lääkärisuhteeseen liittyvissä asioissa sekä kollegiaalisuuden ja ilmoittelun valvonnassa. Myös luottamusmiestoimintaan suuri osa jäsenistä oli melko tai erittäin tyytyväisiä.

Lääkäripaneelin tuloksia: www.laakariliitto.fi/tutkimus/laakaripaneeli/