Jäsenmaksut 2017

Vuoden 2017 jäsenmaksut lähetetään tammi-helmikuun vaihteessa. Jäsenmaksun suuruus on sama kuin viime vuonna, 512 euroa. Jos haluat jäsenmaksun sähköisenä, ota e-lasku käyttöön 25.1.2017 mennessä.

Jäsenmaksu suositellaan maksettavaksi yhdessä erässä (eräpäivä 15.2.), mutta sen voi maksaa myös kolmessa erässä. Tällöin eräpäivät ovat 15.2., 15.3. ja 13.4. Jos jäsenmaksun maksaa erissä, tulee käyttää samaa laskua ja viitenumeroa kaikissa maksusuorituksissa. Uutta laskua tai muistutusta ei lähetetä jälkimmäisiä eriä varten. Tarkistathan myös jäsenmaksun tilitiedot ja viitenumeron. Viitenumero on jäsenkohtainen ja vaihtuu vuosittain. Lääkäriliiton tilitiedot vaihtuivat vuonna 2012.

Olethan jo siirtynyt e-laskuun?

E-lasku on helppo ja turvallinen sähköisessä muodossa oleva lasku, jonka saat tilattua suoraan verkkopankkiisi. Vuoden 2017 jäsenmaksun voit maksaa sähköisesti, jos otat e-laskun käyttöön 25.1.2017 mennessä.

Jäsenmaksuista yli 17 000 lähtee edelleen paperisena, e-laskun on tilannut toistaiseksi vain 4600 jäsentä. Toivomuksena on, että paperiset laskut jäisivät historiaan ja mahdollisimman moni siirtyisi sähköiseen laskutukseen.

Alennuksen hakeminen sähköisesti

Oletko jäämässä vanhempainvapaalle, hoitovapaalle tai eläkkeelle? Tässä tapauksessa voit hakea alennusta jäsenmaksusta Lääkäriliiton nettisivuilla olevan lomakkeen kautta. Alennusta voi hakea heti, kun alennusperuste ja tarvittavat liitteet ovat olemassa.

Kuluvan vuoden jäsenmaksualennusta pitää hakea 30.9.2017 mennessä. Jäsenmaksualennus myönnetään kalenterivuodeksi kerrallaan, eli esimerkiksi hoitovapaan kohdalla alennusta tulee hakea vuosittain erikseen. Alennus myönnetään sille vuodelle, jolle se suurimmaksi osaksi ajoittuu.

Lisätietoja jäsenmaksuista ja jäsenmaksualennuksen hakemisesta