Erikoisalani-palvelu kovassa käytössä

Erikoisalani-palvelun tarkoituksena on jakaa tietoa lääketieteen eri erikoisaloista ja tukea erikoisalan valintaa pohtivia nuoria lääkäreitä ja lääketieteen opiskelijoita. Palvelu löytyy osoitteesta Erikoisalani.fi.

Lääkäriliitto julkaisi kaikille avoimen Erikoisalani-verkkopalvelun vuosi sitten Lääkäripäivillä. Ensimmäisen vuoden aikana palvelua on käytetty 63 000 kertaa, ja erillisiä kävijöitä on ollut 44 000. Osa on siis vieraillut sivustolla useampaan kertaan. Palvelua käyttää päivittäin 100-150 henkilöä eli Erikoisalani on edelleen kovassa käytössä.

Erikoisalani-palvelu on saanut hyvää palautetta jäseniltä ja liiton sidosryhmiltä. Saadun palautteen perusteella palvelua kehitetään jatkuvasti. Viimeisimmät kehitystoimenpiteet julkaistiin viime viikolla Lääkäri 2017 -tapahtumassa. Nyt palvelusta löytyvät erikoisalakohtaiset ja alueelliset koulutustarvearviot, jotka perustuvat Johanna Rellmanin tekemään Erikoislääkäri- ja erikoishammaslääkärikoulutustarpeen arviointi vuoteen 2030 -raporttiin. Samalla parannettiin palvelun käytettävyyttä ja tehostettiin palautteen keräämistä.

Otamme mieluusti vastaan kaikki palveluun liittyvät kehitysideat!

Tutkimuspäällikkö Jukka Vänskä, jukka.vanska@laakariliitto.fi