AMEE 2017 Helsingissä elokuussa

Lääketieteen kouluttajien kansainvälisen yhteistyöjärjestön AMEE:n konferenssi järjestetään ensi kertaa Suomessa. Siihen odotetaan noin 3500 osallistujaa.

Kansainvälisen lääketieteen koulutuksen järjestön AMEE:n (The Association for Medical Education in Europe) vuosittainen konferenssi on vakiinnuttanut paikkansa lääketieteen ja terveydenhoidon koulutuksen parissa toimivien opettajien, kouluttajien, tutkijoiden, hallinnon ihmisten ja opiskelijoiden keskuudessa. Kongressi antaa mahdollisuuden verkostoitua, päivittää osaamista ja keskustella koulutuksesta eri näkökulmista.

AMEE 2017 Helsinki järjestetään 26.–30. elokuuta yhteistyössä AMEE:n katto-organisaation, Messukeskuksen ja Helsingin turistitoimiston kanssa. Lääkäriliitolla, Duodecimilla ja maamme lääketieteellisillä tiedekunnilla on aktiivinen rooli tapahtuman ja sen sisällön tuottamisessa.

Paikallisen järjestelytoimikunnan puheenjohtajana toimii Lääketieteen koulutuksen yhdistyksen puheenjohtaja, professori Minna Kaila.

– AMEE:n konferenssi on lääketieteen koulutuksen saralla kansainvälinen ykköstapahtuma. Joka vuosi monta maata kilpailee sen järjestämisestä. On tosi hienoa, että saimme sen nyt ensimmäistä kertaa Suomeen, Kaila sanoo.

– Tapahtuman ohjelma on monipuolinen, ja siitä löytyy jokaiselle jotakin. Konferenssi on must kaikille lääketieteen opettajille, mutta se sopii kaikille lääkäreille ja muille terveydenhoitoalan ammattilaisille. Toivon erityisesti, että mahdollisimman moni nuori lääkäri ja lääketieteen opiskelija tulisi mukaan.

Lisätietoa tapahtumasta löydät AMEE:n verkkosivuilta osoitteesta https://amee.org/conferences/amee-2017. Ilmoittautua kannattaa pian, sillä edullisemmat early bird -hinnat ovat voimassa 19.5. saakka.