Aluevaaliehdokkaille näkyvyyttä

Lääkärien asiantuntemusta tarvitaan uusien hyvinvointialueiden päätöksenteossa. Lääkäriliitto tukee aluevaaleissa ehdokkaiksi ryhtyneitä lääkäreitä tarjoamalla näkyvyyttä Lääkärilehdessä.

Lääkärilehti tarjoaa aluevaalien lääkäriehdokkaille mahdollisuuden esittää vaaliteesinsä lehden verkkosivuilla. Jos olet asettumassa ehdolle, lähetä sähköpostilla kuvasi ja teksti, joka sisältää seuraavat tiedot tässä järjestyksessä: alue, jossa olet ehdolla, etu- ja sukunimi, titteli, tutkinnot, puolue sekä lyhyesti vaaliteesisi. Tekstin maksimipituus (kaikki tiedot ja teesi yhteensä) on 800 merkkiä välilyönteineen.

Lähetä sähköposti osoitteeseen tuija.metsaaho@laakariliitto.fi 5.1.2022 mennessä. Laita viestisi otsikoksi ”aluevaaliehdokas”.

Toimitus varaa oikeuden tiivistää ja käsitellä tekstejä. Kirjoitukset julkaistaan Lääkärilehden verkkosivuilla 7.1.2022.

Osoitteet oman hyvinvointialueesi jäsenille

Lääkäriliitto tukee aluevaaliehdokkaiksi asettuneita lääkäreitä myös tarjoamalla mahdollisuuden saada alueensa lääkärien osoitetiedot maksutta kertaluontoista postitusta varten.

Osoitetiedot ehdokas saa käyttöönsä sen jälkeen, kun ehdokasasettelu on vahvistettu. Osoitetiedot luovutetaan käyttöön vain kerran.

Lisäksi Lääkäriliitto, Eläinlääkäriliitto ja Hammaslääkäriliitto ovat sopineet, että näiden kolmen järjestön aluevaaliehdokkaina olevat jäsenet voivat saada myös toisten järjestöjen jäsenten postiosoitteet hyvinvointialueensa osalta. Sähköpostiosoitteita ei luovuteta.

Jos olet ehdokas ja haluat osoitetiedot, toimi näin:

1. Lähetä sähköposti 23.12. mennessä osoitteeseen laakariliitto@laakariliitto.fi. Kerro viestissä nimesi, osoitteesi, hyvinvointialueesi ja puolueesi.
  2. Oman vaalimateriaalin postituksesta jokainen huolehtii omakustanteisesti itse. Liitto on sopinut postituspalvelumahdollisuudesta Punamusta Oy:n kanssa. Osoitteet toimitetaan liitosta suoraan sinne. Sinun tulee itse toimittaa vaalimateriaalisi Punamustaan. Yhteyshenkilö siellä on Taina Talja, taina.talja@punamusta.com.
  3. Halutessasi alueesi hammaslääkäreiden osoitetiedot, lähetä sähköpostia osoitteeseen toimisto@hammaslaakariliitto.fi
  4. Halutessasi alueesi eläinlääkäreiden osoitetiedot, lähetä sähköpostia osoitteeseen toimisto@sell.fi.