Blogikirjoittajat

• Hannu Halila

Hannu Halila Kirjoitukset

Olen Lääkäriliiton varatoiminnanjohtaja ja yhteiskuntasuhteet –toimialan johtaja. Toimialaan kuuluvat liiton tutkimustoiminta ja viestintä. Lisäksi vastaan Lääkäriliiton koulutus- ja työvoimapolitiikasta. Olen erikoistunut gynekologiaan. Toimin myös terveydenhuollon hallinnon dosenttina Helsingin yliopistossa.

• Heikki Pärnänen

Heikki Pärnänen Kirjoitukset

Olen koulutukseltani yleislääkäri ja työskentelen Lääkäriliitossa politiikkatoimialan johtajana. Olen harrastellut terveydenhuoltopolitiikka 90-luvun alusta – ja nyt teen sitä työkseni. Aiempi työkokemukseni julkisella ja yksityisellä sektorilla yleislääkärinä on toki muovannut näkemyksiäni palvelujärjestelmästä.

• Lauri Vuorenkoski

Lauri Vuorenkoski Kirjoitukset

Olen Lauri Vuorenkoski ja työskennellyt Lääkäriliitossa terveyspolitiikan asiantuntijana vuodesta 2011 lähtien. Aiemmin olen työskennellyt Stakesissa ja THL:ssä. Koulutukseltani olen lääketieteen tohtori.

• Kimmo Tarvainen

Kimmo Tarvainen Kirjoitukset

Olen koulutukseltani työterveyshuollon erikoislääkäri Jyväskylästä. Toimin Lääkäriliitossa KYS (Keski- ja Itä-Suomen) erityisvastuualueen piiriylilääkärinä ja Työterveyslaitoksella ylilääkärin tehtävissä. Blogikirjoituksissani kirkastuvat työtehtävieni yhteneväisyydet.

• Piitu Parmanne

Piitu Parmanne Kirjoitukset

Olen lääkärien työmarkkinoihin perehtynyt tutkija ja teen Lääkäriliitossa työvoiman tarpeeseen ja riittävyyteen liittyviä selvityksiä. Poimin blogiini ajankohtaisia tietoja Lääkäriliiton tutkimuksista ja nostan esiin muitakin lääkäreitä koskevia mielenkiintoisia tutkimustietoja. Toivon onnistuvani avaamaan lukijoille polkuja laajempiin kokonaisuuksiin, siten että kerron myös kiinnostavien tulosten lisäksi asioiden taustoista.

• Juho Kivistö

Juho Kivistö Kirjoitukset

Olen koulutukseltani lastenlääkäri ja teen kliinistä työtä TAYS:ssa. Vuodesta 2011 lähtien olen toiminut Lääkäriliiton piiriylilääkärinä TAYS erityisvastuualueella. Teen myös post-doc -tutkimusta Tukholman Karoliinisessa instituutissa sekä Tampereen yliopistossa.

• Pyry Jylhä-Vuorio

Pyry Jylhä-Vuorio Kirjoitukset

Olen Pyry Jylhä-Vuorio. Suoritan parhaillaan radiologian erikoistumispalveluita Kanta-Hämeen Keskussairaalassa. Opiskeluaikanani vaikutin aktiivisesti opiskelijapolitiikassa ja vierailin myös blogistina lääkärilehdessä. Nyt valmistumisen jälkeen toimin paikallisvaikuttajana NLY:ssä.

• Sami Heistaro

Sami Heistaro Kirjoitukset

Olen koulutukseltani lääketieteen tohtori, terveydenhuollon erikoislääkäri sekä MBA ja kotoisin Helsingin Herttoniemestä. Toimin Lääkäriliitossa HYKS -erityisvastuualueen piiriylilääkärinä ja koulutusasiantuntijana.

• Liisa Tarkkanen

Liisa Tarkkanen Kirjoitukset

Tampereelta valmistunut, erikoistumiskoulutusta aloitteleva lääketieteen lisensiaatti, josta hyvin todennäköisesti tulee isona nuorisopsykiatri. Tällä hetkellä töissä Rovaniemen terveyskeskuksessa.

• Minna Kaarisalo

Minna Kaarisalo Kirjoitukset

Työskentelen Lääkäriliiton piiriylilääkärinä TYKS-ervan alueella 8/2016 lähtien ja toisen puolen työaikaani annan Kelalle asiantuntijalääkärinä. Aiemmin työskentelin pitkään, ts. 20 vuoden hopeisen ansiomerkin verran, terveyskeskuksessa. Koulutuksena yleislääketieteen erikoislääkäri ja LT.

• Petri Leiponen

Petri Leiponen Kirjoitukset

Olen tamperelainen terveydenhuollon erikoislääkäri ja perheenisä. Työni olen tehnyt lähinnä yksityisen yrityksen johdossa ja perusterveydenhuollon lääkärinä työterveyshuollossa ja terveyskeskuksissa. Monessa muussakin mukana.

• Konstantin Laakkonen

Konstantin Laakkonen Kirjoitukset

• Pauliina Pulkkinen

Pauliina Pulkkinen Kirjoitukset

• Marjo Parkkila-Harju

Marjo Parkkila-Harju Kirjoitukset

• Tuula Rajaniemi

Tuula Rajaniemi Kirjoitukset

Olen anestesiologian erikoislääkäri ja työskentelen Kokkolassa ylilääkärinä. Olen myös anestesia- ja leikkausosaston, teho-osaston ja dialyysin vastuualuejohtaja. Lääkäriliitossa olen toiminut pitkään luottamushenkilönä eri tehtävissä, nykyisin Lääkäri 2030 -ohjausryhmän ja edunvalvontajaoksen jäsenenä.

• Jukka Vänskä

Jukka Vänskä Kirjoitukset

Olen työskennellyt Lääkäriliitossa 15 vuotta, siitä suurimman osan ajasta tutkimuspäällikkönä. Tällä hetkellä vedän neljän hengen tutkimustiimiä, jonka tehtävänä on tukea Lääkäriliiton toimintaa ja päätöksentekoa tutkitulla tiedolla. Tutkimusaiheemme ulottuvat lääkärien työmarkkinoista ja hyvinvoinnista laajempiin terveydenhuoltoa koskeviin selvityksiin. Koulutukseltani olen valtiotieteiden maisteri.

• Laura Lindholm

Laura Lindholm Kirjoitukset

Olen työskennellyt vuodesta 2011 Lääkäriliitossa ja vuodesta 2013 neuvottelujohtajana. Tehtävänäni on koordinoida palvelussuhde-edunvalvontaa kaikilla työskentelysektoreilla, jonka lisäksi vastaan kuntasektorin neuvottelutoiminnasta. Lisäksi autan jäseniämme lääkärin työhön liittyvissä juridisissa kysymyksissä. Olen myös Akavan julkisen sektorin neuvottelujärjestön (JUKOn) varapuheenjohtaja. Koulutukseltani olen juristi.

• Peppiina Saastamoinen

Peppiina Saastamoinen Kirjoitukset

Työskentelen Lääkäriliiton tutkimustiimissä. Olen toiminut tutkijana pitkään. Lääkäriliittoon siirryin Helsingin yliopiston kansanterveystieteen osastolta, jossa ison osan tutkijanurastani vietin työntekijätutkimuksen (Helsinki Health Study) parissa. Tästä syystä erityisesti työhön, työhyvinvointiin ja työssä jaksamiseen liittyvät asiat ovat lähellä sydäntäni. Koulutukseltani olen filosofian tohtori.

• Kati Myllymäki

Kati Myllymäki Kirjoitukset

Olen Lääkäriliiton toiminnanjohtaja.

• Seija Vento

Seija Vento Kirjoitukset

Olen HYKS erityisvastuualueen piiriylilääkäri.

• Noora Ritamäki

Noora Ritamäki Kirjoitukset

Lääkäriliiton hallituksen jäsen, matrikkelitoimikunnan puheenjohtaja.

• Teppo Heikkilä

Teppo Heikkilä Kirjoitukset

Olen toiminut lääkärikoulutuksen parissa edunvalvojan, tutkijan ja STM:n vastuuvirkamiehen rooleissa yhteensä noin viidentoista vuoden ajan.

• Mervi Kattelus

Mervi Kattelus Kirjoitukset

Olen koulutukseltani juristi ja työskennellyt Lääkäriliitossa terveyspolitiikan asiantuntijana vuodesta 2009 lähtien. Tehtäviini kuuluvat myös kansainväliset asiat ja lääkärin etiikka. Aiemmin työskentelin sosiaali- ja terveysministeriössä terveydenhuollon lainsäädännön ja EU-asioiden parissa.

• Mari Rusila

Mari Rusila Kirjoitukset

Työskentelen Lääkäriliitossa lakimiehenä.

• Pauliina Pohjala

Pauliina Pohjala Kirjoitukset

Viestinnän asiantuntija

• Anu Mustakari

Anu Mustakari Kirjoitukset

Olen Jäsenpalvelut-toimialan johtaja.

• Pyry Mattila

Pyry Mattila Kirjoitukset

Olen valmistumisen kynnyksellä oleva lääkäri Itä-Suomen yliopistosta ja mukana Lääkäri 2018 -tutkimushankkeessa.

• Jaana Heinonen

Jaana Heinonen Kirjoitukset