Vuoden Kollegaksi reumatologi Tom Pettersson

Vuoden Kollegaksi HYKS:n erityisvastuualueelta on valittu Tom Pettersson. Palkinto luovutettiin hänelle Lääkäriliiton jäsenillassa 8. tammikuuta.

Tom Pettersson on sisätautien ja reumatologian erikoislääkäri, joka toimii kliinisenä opettajana ja lääketieteen ruotsinkielisen opintolinjan koordinaattorina Helsingin yliopistossa sekä erikoislääkärinä HYKS:n yleissisätautien ja geriatrian klinikassa.

Pettersson on tunnettu reumatologi, joka on palkittu aiemmin mm. reumasairauksien genetiikan ja immunopatologian aloilla tekemästään tutkimustyöstä. Nyt tunnustusta toi esimerkillinen kollegiaalisuus.

– Tom Pettersson on kokenut ja viisas sisätautilääkäri, jolla on aina aikaa kollegalle, jolla on kysyttävää ja konsultoitavaa. Hän on ystävällinen nuorille lääkäreille ja huomaavainen vanhemmille kollegoille. Lisäksi hän on pidetty opettaja ja ruotsin kielen ylläpitäjä lääketieteen maailmassa. Häntä kunnioitetaan laajalti eri erikoisalojen kollegojen keskuudessa, ja yhteistyö hänen kanssaan on antoisaa, palkintoa Petterssonille ehdottanut kuvailee.

– Koen olevani etuoikeutettu, kun saan käyttää tietojani ja taitojani sekä kliinisessä työssä että opettamisessa. Koen itseni ennen kaikkea opettajaksi. On tärkeää, että opiskelija tuntee heti ensimmäisestä päivästä lähtien olevansa osa kollegiota, Pettersson sanoo.

Lääkäriliitossa vietetään kollegiaalisuuden teemavuotta, jonka aikana on palkittu viisi Vuoden Kollegaa – yksi jokaiselta erityisvastuualueelta. Lue lisää kollegiaalisuuden teemavuodesta Lääkäriliiton verkkosivuilta: www.laakariliitto.fi/kollegiaalisuus/

Lisätietoa:
Vuoden Kollega Tom Pettersson, puh. 050 427 2558 tom.pettersson@hus.fi
Lääkäriliiton Helsingin piiriylilääkäri Jan Lindgren, puh. 050 582 9589, sähköposti jan.lindgren@laakariliitto.fi